آسیاب آبی مهدی آباد


آسیاب آبی مهدی ‌آباد که در استان البرز واقع شده از جاذبه های گردشگری نظرآباد است. این بنا دارای بخش‌ های مجزا، کامل و متعلق به دوره قاجار است که تا سال 1350 شمسی مورد استفاده ساکنین قرار گرفته است. آسیاب آبی مهدی ‌آباد از بخش‌ های مختلفی مانند راهرو ورودی. 2 اتاق به عنوان […]

آسیاب آبی مهدی ‌آباد که در استان البرز واقع شده از جاذبه های گردشگری نظرآباد است. این بنا دارای بخش‌ های مجزا، کامل و متعلق به دوره قاجار است که تا سال ۱۳۵۰ شمسی مورد استفاده ساکنین قرار گرفته است. آسیاب آبی مهدی ‌آباد از بخش‌ های مختلفی مانند راهرو ورودی. ۲ اتاق به عنوان استراحتگاه، اتاق‌ های انبار طرفین راهرو، محل قرارگیری سنگ‌ های آسیاب و تنوره یا استخر آب برای ایجاد فشار به منظور چرخاندن سنگ‌ ها تشکیل شده است . بنا دارای پوشش سقفی بسیار زیبایی میباشد. که در آن از آجرهای ختایی استفاده شده است. در حال حاضر این بنا مرمت شده و با توجه به نزدیک بودن این بنای تاریخی به تپه باستانی ازبکی، می تواند از نظر گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

آسیاب آبی مهدی آباد

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد. این شهرستان با داشتن آثار ارزشمند ۹ هزار ساله مانند تپه تاریخی ازبکی ، یکی از مناطق تاریخی و فرهنگی کشور محسوب می شود . نمونه خشت ۹ هزار ساله شهرستان نظرآباد. برای معرفی پیشینه تاریخ و تمدن ایران باستان در سردرساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک به نمایش گذاشته شده است. استان البرز دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است که حدود ۲۷۳ اثر آنها ثبت ملی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس