مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد: شعر هنر هویت و بخشی از فرهنگ مردم است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد: شعر هنر هویت و بخشی از فرهنگ مردم است

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت سروده های شاعران در تحول زبان و ادب فارسی در ادوار تاریخی از شعر به عنوان بخشی از مقوله هنر یادکرد و گفت: اشعار بخشی از هویتی فرهنگی را تشکیل می دهد، شعرا تاکنون محرم اسرار مردم بوده و هستند و در شکل گیری اندیشه ها تاثیر بسیاری داشتند.

به گزارش روزپنجشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، مجید جوادیان زاده در مراسم بزرگداشت کاظم احرامیان پور،از شاعران پیشکسوت شعر آیینی این استان،افزود: نکوداشت چنین افرادی نشانه تکریم فرهنگ و جامعه ای است که چنین هنرمند ارزشمندی را در خود پرورش داد.

وی با اشاره به اینکه غالب شعرهای احرامیان پور، حسینی، مهدوی و رضوی، اجتماعی و فرهنگی است ، اظهارکرد: این ویژگی نشان دهنده طبع جوینده و کاونده احرامیان پور است، امیدوارم استاد سالم و سلامت باشد و مردم بتوانند از فکر و اندیشه وی بهره ببرند.

همچنین رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «شعر، ثروت ملی است و اگر این ثروت در مسیر حقانیت دین استفاده شود، سودمند است» گفت: اگر شعر ثروت است، شاعران ما سرمایه های ارزشمند مملکت هستند و وظیفه ماست که این سرمایه ها را قدر بدانیم.

حجت الاسلام مجتبی صداقت با تاکید بر اینکه، قدردانی فقط برگزاری نکوداشت نباشد، افزود: باید قدر بزرگان ادبی شهر را بدانیم و از دانش آن‌ها برای پرورش و رشد جوانان استفاده کنیم و استاد احرامیان پور الگوی کامل انسانی بزرگ و هنرمند است.

همچنین مشاور امور فرهنگی استاندار یزد با اشاره به اینکه احرامیان پور متخلص به «شاهد» از جمله شاعران انجمن پروری است و با انجمن های مختلف همکاری داشت، گفت: استعداد شعر در شهر ما خفته است و هیچگاه خفه نمی شود و از دل آن همچون احرامیان پورها جوانه می زند.

غلامرضا محمدی متخلص به «کویر» و از شاعران معروف استان یزد افزود: شعر استاد احرامیان پور دارای ابعاد مختلفی است و از جمله آن اصالت احساس در غزل های عاشقانه اوست .

در ادامه اولین گزیده اشعار احرامیان پور با عنوان « دلنوشته های شاعری که عاشق است» به اهتمام «علیرضا احرامیان پور» جمع آوری و رونمایی شد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزسی شهرداری یزد از وی تجلیل کرد.

کاظم احرامیان پور متخلص به شاهد از جمله پیشکسوتان شعر آیینی استان است و حدود ۶۰ سال سابقه در سرودن شعر دارد که تاکنون افزون بر هزار و ۲۰۰ نوحه، مرثیه، مولودی و نغمه‌های آیینی برای اهل بیت (ع) سروده است که به گفته وی یکی از افراد موثر در اشعارش، استاد عالمی متخلص به صمصام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد