رئیس‌جمهوری: حافظ ستاره درخشان غزل و شعر فارسی است


رئیس‌جمهوری: حافظ ستاره درخشان غزل و شعر فارسی است

شیراز- ایرنا- آرامگاه حافظ در روزهایی که ویژه برنامه‌هایی به مناسبت یادروز این شاعر بلندآوازه برگزار می‌شود، میزبان رئیس‌جمهوری بود، بازدیدی که طی آن آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی از حافظ به عنوان ستاره درخشان غزل و شعر فارسی یاد کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی پنجشنبه ۲۲ مهرماه در ادامه برنامه‌های خود در سفر استانی به فارس با حضور در مجموعه حافظیه شیراز، آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی را زیارت کرد.
دکتر رئیسی گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است.
رئیس جمهور گفت: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

بیستم مهرماه در تقویم رسمی کشور به نام یادروز حافظ شاعربلندآوازه قرن هشتم هجری مخلص به لسان الغیب نام دارد.
آیین رسمی بزرگداشت حافظ شیرازی شامگاه چهارشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آرامگاه این شاعر شهیر برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به درخواست استاندار فارس در زمینه تکمیل طرح توسعه حافظیه،‌گفت که از طرف رئیس‌جمهوری قول تکمیل این طرح در چهار سال فعالیت دولت سیزدهم را می‌دهم.

رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز سفر استانی به فارس،‌در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آنها رو در رو گفت و گو کرد. بازدید از کارخانه در حال احداث کاغذسازی فارس برنامه دیگر قبل از ظهر پنجشنبه رئیس جمهوری بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل