رئیس‌جمهوری دستور رفع مشکل کارخانه تولید کاغذ فارس را صادر کرد


رئیس‌جمهوری دستور رفع مشکل کارخانه تولید کاغذ فارس را صادر کرد

شیراز- ایرنا- رئیس جمهوری پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس بازدید و دستور گره‌گشایی از مشکلات فراروی این واحد را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید اعلام شد، ۸۷ درصد عملیات ساخت این واحد تولیدی انجام شده و برای تکمیل ۱۳ درصد باقیمانده، به تسهیلات برای بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز است.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذسازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود؛ این نکته را در بازدید قبلی خود از یک کارخانه چوب و کاغذ در شمال کشور نیز بیان کردم.
رییسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.
کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذهای بازیافتی دارد. محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در این بازدید، رئیس جمهوری را همراهی کرد.
این کارخانه در جاده شیراز – مرودشت در محدوده شهرستان زرقان قرار دارد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری پنجشنبه همزمان با ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاعربلندآوازه ایران و در آغاز هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد شیراز شد.
به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کنند.
دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس جمهور است.
بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت و مجموعه میراث جهانی تخت جمشید از برنامه‌های صبح پنجشنبه آیت الله رییسی در سفر به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز بود.
رئیس‌جمهوری همچنین بازدیدی سرزده از یک گاوداری در روستای کناره مرودشت داشت و پای حرف دل دامداران و کشاورزان نشست و ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای این روستا، در جمع مردم روستا سخنانی ایراد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام