افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی سارقان!


افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی سارقان!

اداره ملی بیمه جرائم NICB گزارش سالانه سرقت خودرو در آمریکا را منتشر کرده و آن‌طور که به نظر می‌رسد وضعیت سرقت خودرو در این کشور خوب نیست. میزان سرقت کلی خودروها در آمریکا رشد 2 رقمی یا به عبارتی 11 درصدی داشته است و هدف محبوب سارقان موستانگ شلبی GT500 1967 نیست بلکه سارقان … The post افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی...

اداره ملی بیمه جرائم NICB گزارش سالانه سرقت خودرو در آمریکا را منتشر کرده و آن‌طور که به نظر می‌رسد وضعیت سرقت خودرو در این کشور خوب نیست. میزان سرقت کلی خودروها در آمریکا رشد ۲ رقمی یا به عبارتی ۱۱ درصدی داشته است و هدف محبوب سارقان موستانگ شلبی GT500 1967 نیست بلکه سارقان آمریکایی پیکاپ‌ها و به‌طور خاص F-150 و سوپر دیوتی را دوست دارند.

افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی سارقان!

برای دوم سال متوالی، پرفروش‌ترین خودروی آمریکایی عنوان محبوب‌ترین خودروی سارقان را نیز به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۴۰۱۴ دستگاه پیکاپ سری F فورد به سرقت رفته که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ اما سارقان مدل سال ۲۰۰۶ این پیکاپ ها را بیش از همه دوست داشته‌اند اما رقیب این برند یعنی شورولت نیز خیلی دور نبوده و شورولت سیلورادو هم باب میل سارقان بوده است. میزان سرقت این خودرو ۴۰۹۶۸ دستگاه بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد سرقت ۲۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد. پیکاپ های رم و جی ام سی نیز در بین ۱۰ خودروی محبوب سارقان قرار دارند.

افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی سارقان!

باقی لیست کاملاً در اختیار سدان های متنوع ژاپنی از جمله هوندا سیویک و آکورد، تویوتا کمری و کرولا و نیسان آلتیما می‌باشد. موضوع عجیب اینکه علیرغم محبوبیت بالای شاسی بلندها و کراس اوور، تنها قدبلند این لیست در بین ۱۰ تای اولی هوندا CR-V است. در ادامه می‌توانیم ۱۰ خودروی موردعلاقه سارقان در سال ۲۰۲۰ را ببینیم:

خودرو میزان سرقت در سال ۲۰۲۰ محبوب‌ترین مدل سال برای سارقان درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹
فورد سری F ۴۴,۰۱۴ ۲۰۰۶ ۱۳.۰%
شورولت سیلورادو ۴۰,۹۶۸ ۲۰۰۴ ۲۵.۷%
هوندا سیویک ۳۴,۱۴۴ ۲۰۰۰ ۲.۸%
هوندا آکورد ۳۰,۸۱۴ ۱۹۹۷ ۰.۲%
تویوتا کمری ۱۶,۹۱۵ ۲۰۱۹ ۸.۰%
نیسان آلتیما ۱۴,۶۶۸ ۲۰۲۰ ۹.۸%
جی ام سی سیرا ۱۳,۰۱۶ ۲۰۰۵ ۱۶.۶%
تویوتا کرولا ۱۲,۵۱۵ ۲۰۲۰ ۳.۱%
هوندا CR-V ۱۲,۳۰۹ ۲۰۰۰ ۲۱.۹%
پیکاپ فول سایز داج/رم ۱۱,۹۹۱ ۲۰۰۱ ۶.۲%

آیا دلیل خاصی برای افزایش قابل‌توجه سرقت خودرو وجود دارد؟ بر اساس گزارش NICB، همه‌گیری کرونا قطعاً نقش پررنگی را در این بین ایفا کرده است. قرنطینه و تعطیلی کسب‌وکارها منجر به اخراج برخی افراد شده و البته برخی مالکان نیز عادت به قفل نکردن خودروی خود دارند که این هم یکی دیگر از دلایل می‌باشد.

افزایش میزان سرقت خودروها در آمریکا، سری F محبوب‌ترین خودروی سارقان!

مدیرعامل NICB می‌گوید:

برای بسیاری از افراد خودرو دومین سرمایه بزرگ پس از خانه است. فرقی ندارد شما مالک چه نوع خودرویی هستید چراکه باید اقداماتی را برای حفاظت از سرمایه خود انجام داده و خودروی خود را قفل کرده و کلیدها را بردارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...