استاندار اصفهان: روند واکسیناسیون کرونا در استان قابل قبول است


استاندار اصفهان: روند واکسیناسیون کرونا در استان قابل قبول است

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: روند واکسیناسیون کرونا در استان تاکنون قابل قبول بوده است اما باید تلاش شود جایگاه پنجم این منطقه در کشور در این زمینه ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در یکصد و ششمین جلسه ستاد کرونای استان اصفهان که در استانداری برگزار شد، افزود: نهادهای مختلف مانند دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه و فرمانداری‌ها در زمینه واکسیناسیون کرونا فعال هستند اما باید اقدامات بیشتری برای تشویق مردم به واکسن زدن انجام شود.

استاندار اصفهان: روند واکسیناسیون کرونا در استان قابل قبول است

وی تاکید کرد: لازم است کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد استانی کرونا در زمینه طرح ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ فعالیت بیشتری داشته باشد و مردم را به واکسن زدن تشویق کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کووید-۱۹ بیماری بسیار پیچیده ای است، اظهار داشت: لازم است در کنار اجرای شیوه‌نامه های بهداشتی، موضوع واکسیناسیون کرونا را به طور جدی پیگیری کنیم.
وی تصریح کرد: نگاه مسوولان به موضوع کرونا علاوه بر ادای تکلیف، باید خیرخوانه باشد و روش های ایجاد انگیزه و حساسیت نسبت به واکسن زدن نیز از طریق کمیته معنوی ستاد استانی کرونا پیگیری شود.
مرتضوی با بیان اینکه جامعه از حساسیت های اولیه درباره بیماری کووید-۹ فاصله گرفته است، اضافه کرد: درصورت ادامه یافتن این وضعیت، حوزه سلامت به مخاطره می افتد که انتظار داریم در جلسه بعدی ستاد استانی کرونا این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از اعضای ستاد کرونا در استان اصفهان خواست تا در جلسه بعدی این ستاد، مصوبه‌های اجرا نشده، نظارت‌ها، ارزیابی‌ها و نتیجه گیری را به‌منظور تداوم حرکت پیشگیری از شیوع کرونا ارائه کنند.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان هم‌زمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۴۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در این استان فعال است.

تاکنون در این استان بیش از ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار نفر یک نوبت و بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

اغلب شهرهای استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت نارنجی (پُرخطر) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود یکهزار و ۸۰۰ هزار بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا