مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان آغاز شد


مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان روز پنجشنبه با عنوان جام مهر در سه رشته گُلبال، دو و میدانی و شطرنج در شهر اصفهان آغاز شد.

نایب رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت‌ها با مشارکت این هیات، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان تا ۲۹ مهر امسال برگزار می‌شود.

سید اصغر فیاض افزود: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات حضوری برای افراد نابینا و کم بینا برگزار نشد و بیشتر برنامه های برگزار شده بصورت برخط (آنلاین) بود.

وی با بیان اینکه رقابت‌ های جام مهر با رشته گلبال آقایان از روز پنجشنبه در سالن شهید فیاض‌بخش بهزیستی اصفهان آغاز شد، تصریح کرد: در این مسابقات پنج تیم شامل تیم‌های (الف) و (ب) بهزیستی اصفهان، شهرداری، جانبازان و کاشان حضور دارند که ۹ داور بازی ها را قضاوت می‌کنند.

نایب رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان با بیان اینکه ۵۰ نفر در رقابت‌های رشته گلبال حضور دارند، خاطرنشان کرد: مسابقات رشته گلبال در بخش بانوان بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد تیم‌ها برگزار نمی‌شود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات شطرنج دختران و پسران به صورت انفرادی در سالن هفت تیر اصفهان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها ۲۶ مهر امسال و یک روزه برگزار خواهد شد.

فیاض ادامه داد: مسابقات دو و میدانی بانوان در چهار رشته ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ متر و پرتاب دیسک با حضور حدود ۲۵ نفر ۲۸ مهرماه در پیست ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود و این رقابت‌ها در بخش آقایان نیز با حضور ۳۰ نفر دنبال خواهد شد.

حدود ۴۰۰ ورزشکار زن و مرد نابینا و کم بینا در رشته‌های گلبال، شطرنج، جودو، دوومیدانی، پاورلیفتینگ و شنا در استان اصفهان فعالیت دارند.

۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهر روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟