6 فقره وقف به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در سردشت به ثبت رسید


6 فقره وقف به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در سردشت به ثبت رسید

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: به همت خیران این شهرستان، 6 فقره وقف جدید به ارزش 24 میلیارد و 150 میلیون ریال ثبت شد.

رحمان شمسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خیّران نیک اندیش، چهار باب ساختمان مسکونی به متراژهای ۵۸۵، ۲۱۵، ۲۹۴ و ۱۵۰ متر مربع، یک باغ انگور به مساحت ۲ هزار مترمربع و یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۳۲ مترمربع را در روستاهای تابعه این شهرستان وقف کردند که در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسید.

وی با قدردانی از این واقفان خیّر اضافه کرد: این موقوفات با هدف و نیت کاربری مسجد، خانه عالم، توسعه مسجد، پرداخت حقوق امام جماعت و خادم و هزینه های ضروری مسجد وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اضافه کرد: ۲ وقف از این موقوفات در دهه وقف و چهار وقف دیگر در ۲ ماه اخیر به ثبت رسیده است.

شمسی بیان کرد: با احتساب این ۶ وقف، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ وقف جدید به ارزش کلی ۳۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد گفت: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیاتی همچون وقف شهدای معظم، اشتغالزایی، بهداشت، آموزش و امور قرآنی نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است؛ این شهرستان دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی