خیران شیروان حدود پنج هزار مترمربع زمین وقف کردند


خیران شیروان حدود پنج هزار مترمربع زمین وقف کردند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: خیران و نیکوکاران این شهرستان خراسان شمالی در هفته وقف امسال، سه قطعه زمین به مساحت چهار هزار و 830 مترمربع وقف کردند.

سعید علیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقف های جدید شامل یک قطعه زمین تجاری واقع درروستای شهرک گلیان به مساحت ۳۰مترمربع، یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع در روستای قلندرآباد و یک قطعه باغ میمی واقع در روستای ملاباقر به مساحت ۸۰۰ مترمربع است که ارزش ریال آن در مجموع کل سه میلیارد ریال برآورد شده است.

علیپور خاطرنشان کرد: چهار واقف خیراندیش با نیت برگزاری مراسمات دهه فاطمیه در مسجد روستا، ساخت آرامستان روستای قلندرآباد و برگزاری مراسم عید غدیر اقدام به این عمل خیرخواهانه کردند.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال با اجرای نیات آزادی زندانیان، قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و کمک به دانش آموزان بی بضاعت صورت گرفته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و ۶۰ هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و نیازمندان شناسایی شده در مراسم های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان انجام شده است.

این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد.

اینک این شهرستان دارای ۹۶۰ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج