مشوق‌های جدید برای سرمایه گذاران افغانستانی در خراسان رضوی ضروری است


مشوق‌های جدید برای سرمایه گذاران افغانستانی در خراسان رضوی ضروری است

مشهد- ایرنا- معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ایجاد مشوق‌های جدید برای سرمایه گذاران افغانستانی در این استان را ضروری دانست.

محمد احسانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی تغییر و تحولات سیاسی در کشور افغانستان، حضور طالبان و جنگهای داخلی در آن کشور، تعدادی از تجار افغانستانی در صدد مهاجرت به کشورهایی برآمدند که از نظر اقتصادی از وضعیت مناسب برخوردار بودند.

وی افزود: در این راستا کشورهایی مانند ترکیه، امارات متحده عربی، عمان و دیگر کشورها قوانین خود را تغییر داده و مشوقهایی برای جذب سرمایه گذاران افغانستانی در نظر گرفتند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از استانهای هم مرز با افغانستان برای حفظ ارتباطات تجاری خود با آن کشور و جذب سرمایه گذاران افغانستانی، از ۲ ماه قبل با دعوت از هیات ۴۰ نفره از روسای بیمارستانهای خصوصی و تعدادی از صاحبان صنایع پزشکی در افغانستان درصدد برقراری ارتباط آنان با صاحبان واحدهای صنعتی فعال خراسان رضوی در حوزه پزشکی برآمد.

وی گفت: در این راستا امروز نشست تخصصی با حضور تجار و سرمایه گذاران افغانستانی و مسوولان استانی و ملی به منظور جذب سرمایه گذاران افغانستانی و ایجاد مشوق برای آنان در مشهد برگزار شد.

احسانی افزود: در این نشست همکاران سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران ۷۵ طرح سرمایه گذاری pfs را که امکان سنجی و مطالعه لازم برای آنها انجام شده بود در قالب لوح فشرده به تجار و سرمایه گذاران افغانستانی ارایه کردند.

وی ادامه داد: این طرحها متناسب با شرایط سرمایه گذاری هر استان توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تهیه و امکان سنجی شده که از بین آنها پنج طرح مربوط به استان خراسان رضوی است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: نتیجه برگزاری این نشست ایجاد اراده در مسوولان برای پیگیری مشوق هایی به منظور جذب سرمایه گذاران افغانستانی و جلوگیری از سرمایه گذاری آنان در کشورهای دیگر بود و جرئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار