نماینده مجلس:کانال های پایاب خسویه زرین‌دشت فارس تکمیل شود


نماینده مجلس:کانال های پایاب خسویه زرین‌دشت فارس تکمیل شود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت فارس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: درخواست می‌کنم به صورت ویژه موضوع تکمیل کانال های پایاب بند خسویه زرین دشت را پیگیری و برای این کار اعتباراتی تخصیص داده شود.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد که محمد جواد عسکری پنجشنبه در شورای اداری شهرستان زرین دشت به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ذی نفعان برای اجرای این طرح تا کنون مشارکت هایی داشته اند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواستار بخشودگی جرایم دیرکرد وام های کشاورزی هستیم اظهار کرد: فضای بخش کشاورزی شکننده است.
عسکری با اشاره به اینکه مردم در شهرستان زرین دشت پای کار آمده اند و در طرح شرکت فجر ایزدخواست برای تولید محصولات دامی و سبزی و صیفی به شکل گلخانه ای اقدامات بسیار خوبی کرده اند، ابراز کرد: در این طرح زیرساخت‌ها مهیا است؛ یک وام ۵۰ میلیارد تومانی به این طرح اختصاص یافته است؛ تاکید ما بر این است که آن بروکراسی بانکی و اداری حذف شود و با این اعتبار کار عملیاتی و اجرایی شود.
وی به خشکسالی های پی در پی و مشکلات آب در سفره های زیر زمینی نیز اشاره کرد و افزود: می طلبد که اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده شود؛ برای بحث انتقال آب مجمع نمایندگان پیگیری های جدی انجام داده و جلسات متعددی برگزار شده است.
او بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت های کم آب بر توسط وزارت جهاد کشاورزی تاکید و اضافه کرد: این موضوع باید به طور جدی تر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی باشد.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی از ساداتی نژاد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری خواست تا نیازهای احصاشده شهرستان زرین دشت در حوزه های مختلف آموزشی، کشاورزی، راه و ترابی، توسعه ای و دیگر موارد را در شورای اداری استان مطرح و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

زیرین دشت به مرکزیت حاجی آباد از شهرستان های جنوب شرقی فارس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق