لزوم اجرای طرح ساماندهی حرمین شریف در شیراز


لزوم اجرای طرح ساماندهی حرمین شریف در شیراز

دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) با یادآوری اینکه شیراز به فرموده مقام معظم رهبری حرم سوم اهل بیت(ع) است، وضعیت پیرامونی حرم‌های مطهر را مناسب ندانست و خواستار اجرایی و تکمیل شدن طرح توسعه و ساماندهی 57 هکتاری اطراف حرمین شریف در شیراز شد.

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری شامگاه پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه در شورای اداری فارس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه دست‌های پنهانی در فارس وجود دارد که باعث خروج سرمایه از استان می‌شود، خواستار تشکیل یک گروه بازرسی مخفی برای بررسی این موضوع شد.

او افزود: باید مشخص شود که چه دستانی در کار است که اجازه نمی‌دهد سرمایه گذاری در فارس شکل بگیرد و آن را به استان‌های دیگر هدایت می‌کنند.

طاهری همچنین بر لزوم توجه به جایگاه عرضه فارس متناسب با شان آن تاکید کرد و گفت:
او بیان کرد: برای ایجاد تحرک در استان فارس باید از افرادت توانمند، با جرات، جسور و جوان استفاده کرد تا مردم شیرینی خدمت و پیروی از ولایت را درک کنند.

او با اشاره به اینکه ۷ درصد اراء مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مربوط به مردم فارس بوده است، خطاب به ایت‌الله رئیسی گفت: مردم حقشان را ادا کردند حال امروز نوبت شماست که حق آنها را ادا کنید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: فارس تنها عنوان خود را یدک می‌کشد و یک استان بسیار محروم است و در حالی‌که در بدو پیروزی انقلاب، فارس پهناور ۳.۵ استان امروزی را در برمی‌گرفت و امروز تمام امکانات جزایر منطقه و مسائل امنیتی آنها توسط فارس تامین و اداره می‌شود اما سهمی از این منبع عظیم ندارد.

طاهری خاطرنشان کرد: آب از شمال فارس به شمال غربی کشور می‌رود اما در فارسِ محروم مردم باید بشکه آب بر دوش بگذارند.

او تاکید کرد: این حق فارس است که به دریا وصل شود، چرا که این اتصال وجود داشته و جدا شده و از سوی دیگر این اتصال دارای مصوبه قانونی است.

طاهری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فارس را استانی در قله و سومین حرم نامیدند لذا حرم‌های مطهر باید محور تمام مباحث و برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: امروز وضعیت مناطق اطراف حرم‌های مطهر به ویژه حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) در شان این حرم‌ها نیست و طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم عمدا به بهانه گردشگری و حفظ چند خانه میراثی مخروبه به فراموشی سپرده شده است لذا لازم انتظار داریم این طرح بزودی وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان