میزان تسهیلات اختصاصی به نخبگان افزایش یابد


میزان تسهیلات اختصاصی به نخبگان افزایش یابد

استاندار فارس با بیان اینکه وام مسکن پانصد میلیونی نخبگان آن هم برای 600 نفر در کل کشور کافی نیست، خواستار افزایش هم از نظر تعداد نخبگان و هم میزان نقدی شد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه پنج‌شنبه ٢٢ مهرماه در شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در کنار همه توانمندی‌هایی که فارس دارد، معضلات خاصی هم در استان وجود دارد، از جمله اینکه سومین حرم اهل بیت (ع) هستیم، اما بافت تاریخی اطراف حرم باید محرومیت‌زدایی شود و نیازمند بودجه برای تسریع در توسعه اطراف حرم هستیم.

او به بحث آب و معضلات موجود در این راستا، راه و قطار شهری در شیراز، راه آهن شیراز و ارتباط جنوب کشور به شمال از این طریق، مشکلات تسهیلات بانکی، شهرک‌های صنعتی ناتمام و کمبودهای این شهرک‌ها، به چرخه تولید برگرداندن کارگاه‌های تولیدی تعطیل شده، خام فروشی و نبودن صنایع تبدیلی، نبود شرایط برای قطب گردشگری در زمینه‌های مختلف و عدم تفویض اختیار در استان برای ثبت و به عرصه تولید وارد شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر معضلاتی عنوان کرد که در استان فارس وجود دارد.

به گفته استاندار فارس، ماجرای نفت و گاز و پتروشیمی، اشتغال و موانع تولید و تسهیل در صدور مجوزها از دیگر معضلات موجود در فارس است که با تفویض اختیار به استان، خیلی از این مشکلات حل شدنی است.

ایمانیه با یادآوری اینکه بالاترین آمار عشایر در استان فارس است، به مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: استان چهار فصل فارس در فرایند کشت، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و کشت ارگانیک گیاهان، دارای مشکلاتی است که با توجه دولت و تفویض اختیار در زمینه‌های مختلف قابل حل است.

او به موقوفات در فارس هم اشاره کرد و فارس را پیشتاز در این عرصه دانست که می‌تواند مشکل گشای بسیاری معضلات باشد که به تسهیل روند اداری و مکاتبات نیازمند است.

استاندار فارس تصریح کرد: تسهیل شرایط ورزشی، مسکن مناسب، سلامت و پزشک خانواده، حمایت از حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه علوم پزشکی فارس، تکمیل بیمارستان‌های ناقص در استان و بحث شهر سلامت از دیگر مسائلی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

استاندار فارس به حاشیه شهر شیراز و مشکلات ایجاد شده برای سومین حرم اشاره کرد و از دولت سیزدهم خواست در کنار توجه به همه این مشکلات، بحث آنتن‌های مخابراتی در استان را هم مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان