100 مصوبه با 6هزار میلیاردتومان اعتبار، رهاورد سفر استانی دولت به فارس


100 مصوبه با 6هزار میلیاردتومان اعتبار، رهاورد سفر استانی دولت به فارس

شیراز- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم اعلام کرد که در این سفر، یکصد مصوبه با حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مسائل استان فارس و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا،‌آیت الله دکتر رییسی شامگاه پنجشنبه با ابراز خرسندی از توفیق حضور در استان فارس، شیوع کرونا را مانع از حضور در اجتماع عظیم مردم استان عنوان کرد.
رئیس‌جمهوری گفت: استان فارس مهد تمدن و فرهنگ و ادب فارسی است و آثار آن در جای جای این تمدن وجود دارد و در کنار این آثار تمدنی، حرم سوم اهل بیت در ایران اسلامی قرار دارد.
وی اظهار داشت: از هنر فاخر ایرانی تا شعر وادب فارسی و از آرامگاه حافظ و سعدی تا تخت جمشید، بیانگر ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی این استان است.

اولویت دولت، تکمیل طرح‌های نیمه تمام
دکتر رییسی با اشاره به سازوکار سفرهای استانی دولت سیزدهم گفت:‌ قبل از سفر، بررسی های کارشناسی برای شناسایی مشکلات استان با مشورت با کارشناسان، نمایندگان، مردم و مسئولان استان و احصای نیازهای استان انجام شد.
وی ادامه داد:‌یکی از موارد مورد تاکید، تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه های مختلف است که بخشی از بودجه در آنها هزینه شده و باید تکمیل شوند؛‌ اولویت ما تکمیل این پروژه‌ها است.
رئیس جمهوری گفت:‌ در جریان بررسی ها ۱۰۰ طرح پس از بررسی به تایید نهایی رسید و حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای آنها در این سفر تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد:‌ معاونت اجرایی ریاست جمهوری مسئول پیگیری تحقق این مصوبات خواهد بود.

مروری بر برخی مصوبات
به گفته وی، این طرح ها از ساماندهی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بین الحرمین تا مساله آب و خشکسالی که از مباحث جدی استان است را شامل می شود.
آیت الله رییسی گفت: بر اساس مصوبات سفر دولت، کمیته پیگیری خشکسالی زیر نظر وزیر نیرو تشکیل شود و همچنین شورای آب نیز برای آبرسانی عادلانه به کشور شکل گیرد.
وی ادامه داد:‌ فارس و شیراز به عنوان یک قطب فرهنگی و تمدنی باید مورد توجه قرار گیرد تا در پرتو آن بشود به عصرها و نسل ها این فرهنگ معرفی شود.
رئیس جمهوری تاکید کرد:‌در استان فارس، هم گردشگری سلامت و هم سیاحت و اقتصاد گردشگری باید فعال شود و برای این منظور برنامه ریزی نیز شده است.

رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز سفر استانی به فارس،‌در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت و دامداران و کشاورزان منطقه حضور یافت و با آنها رو در رو گفت و گو کرد. بازدید از کارخانه در حال احداث کاغذسازی فارس، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و آرامگاه حافظ شاعر بلندآوازه ایران، برنامه دیگر رئیس جمهوری بود. تجلیل از ورزشکاران افتخارآفرین استان و دیدار با نخبگان، خانواده معظم شهدا و اقشار استان و شرکت در جلسه شورای اداری دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور، معاونان اجرایی، امور مجلس و امور زنان و خانواده و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کردند. آنها به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف استان فارس، مسائل و مشکلات را بررسی کردند.
به گفته استاندار فارس، در آغاز سفرهای استانی دولت، اولویت با استان‌های کوچک‌تر است اما به واسطه همزمانی یادروز حافظ، سفر به استان فارس در ایام بزرگداشت این شاعر بلندآوازه ایران صورت گرفت.
استان فارس با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت جایگاه چهارم را در کشور از این نظر داراست و از نظر وسعت نیز چهارمین استان بزرگ کشور است که ۳۶ شهرستان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک