استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران بحق است


استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران بحق است

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی کارگران و تلاش مدیران برای حل آنها گفت: بسیاری از مطالبات مطرح شده کارگران بحق اما باید توجه داشت که مسائل کارگری کشور پیچیده است.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند شامگاه پنجشنبه در همایش نقش روحانیون (ائمه جماعات) شهر کرمان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با بیان اینکه حکومت باید امنیت و حقوق مردم را رعایت و تامین کند افزود: اگر هر یک از مسئولان بدون اطلاعات دقیق و بدون اتکا به مبانی قانونی به این مسائل ورود کنند، ممکن است یک اقدام، مسائل متعددی را برای کشور ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر رسیدگی صحیح و سریع به درخواست های جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: با تشکیل کارگروه های ویژه و برگزاری بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه با مدیران مربوطه تلاش داریم حقوق قانونی کارگران را به آنان تامین کنیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آنچه که توانسته است را برای کارگران لحاظ کرده و تاکید دارد که هیچ فردی نباید به حقوق کارگران دخالت کند و در این زمینه باید توجه داشت که دولت داور است و باید بین‌ کارگر و کارفرما به شکلی اقدام کند که حقوق هیچ یک تضییع نشود.

زینی وند یادآور شد: برخی کارگران به حقوق خود اعتراض داشته اند اما در نهایت با آنان به تفاهم رسیده ایم، البته بررسی ابعاد مختلف درخواست ها ضروری است و نهادهای امنیتی ملزم به ورود و شناسایی افرادی هستند که از مطالبات کارگران، سوء استفاده می کنند. همانگونه که اگر حتی مدیران نیز خلاف حقیقت و قانون اقدامی انجام دهند، از سوی نهادهای امنیتی مورد سوال قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: هر فرد در هر مقامی برای ورود به موضوعات باید ابعاد مختلف آن را بررسی و ضمن مشورت با مسئولان مربوطه و کسب اطلاعات لازم و قانونی نسبت به اظهارنظر و ارائه راهکار اقدام کند تاخدای ناکرده بر مبنای یک اظهارنظر غیرکارشناسی، کشور با مسائل متعدد روبه رو نشود.

زینی‌وند اظهار داشت: به همه کارگران و خانواده‌های آنان اطمینان می‌دهم که از آن چیزی که بتوانیم و در توان ساختار قانونی باشد، تک تومانی از آنان ضایع نمی‌شود.

به گزارش ایرنا طی چند وقت اخیر برخی کارگران معادن بخش خصوصی استان خواستار افزایش حقوق خود و همسان سازی دستمزدشان با کارگران فعال در معادن دولتی شده بودند.

استاندار کرمان همچنین در ادامه سخنان خود در همایش نقش روحانیون در گسترش فرهنگ وقف با اشاره به پیشرفت های گسترده کشور در حوزه های مختلف از جمله امنیت و سیاست، گفت: در دو مساله اقنصاد و معیشت مردم و در حوزه فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی پیشرفت نداشته ایم و وقف موضوعی است که بر هر دو مساله فوق بسیار تاثیر گذار است.

زینی وند افزود: باید در حوزه های اقتصاد، معیشت و فرهنگ اقدامات اثرگذارتری صورت گیرد و در این مسیر باید از ظرفیت های حوزه وقف بخوبی استفاده شود.

وی تاکید کرد: راه رسیدن به وضعیت در تراز انقلاب اسلامی در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی، توجه به تمامی موضوعات اثرگذار در این حوزه هاست.
استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه هایی از جمله امنیت و سیاست پیشرفت شگفت انگیزی داشته است اظهارداشت: امنیت موجود جمهوری اسلامی در داخل کشور و در امنیت منطقه ای که بخش عمده آن مدیون سردار پرافتخار جهان اسلام سردار سلیمانی است، مثال زدنی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان