156 موقوفه مرتبط با روحانیت و حوزه های علمیه در استان کرمان شناسایی شد


156 موقوفه مرتبط با روحانیت و حوزه های علمیه در استان کرمان شناسایی شد

کرمان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان با اشاره به اقدام جهادی انجام شده در شناسایی موقوفات مرتبط با روحانیت و حوزه های علمیه گفت: در ابتدای امر 70 موقوفه در این زمینه در استان‌ شناسایی شد و این موقوفات اینک به 156 موقوفه رسیده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی جلالی شامگاه پنجشنبه در همایش نقش روحانیون (ائمه جماعات) شهر کرمان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف افزود: یکی از تاکیدهای اصلی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توجه به مدارس و ‌حوزه های علمیه است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که اولین هیات امنای موقوفات کشور در استان کرمان شکل گرفته است، تاکید کرد: تاسیس دبیرخانه و دفتر موقوفات استان، تثبیت مالکیت موقوفات، وصول مطالبات موقوفات و رفع تصرف از موقوفات از جمله اقدامات انجام شده در استان کرمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از تلاش ها و همکاری های دستگاه قضایی در تسهیل روند رسیدگی به پرونده ها و تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده های مربوط به موقوفات تقدیر کرد و گفت: در ایجاد منابع پایدار برای موقوفات حوزوی یک شرکت با مشارکت ۹۸ درصدی موقوفات حوزوی تشکیل شده است.

جلالی عنوان کرد: در مجموع زنجیره تولید با آورده موقوفات حوزوی در استان کرمان شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا برگزاری این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از روحانیون استان کرمان در محل مصلای امام علی (ع) مرکز استان رگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج