رییس بهزیستی اردکان: نبودن کار مناسب مشکل عمده نابینایان است


رییس بهزیستی اردکان: نبودن کار مناسب مشکل عمده نابینایان است

یزد- ایرنا-  رییس اداره بهزیستی اردکان گفت: نیاز نابینایان و افراد کم بینا در این شهرستان تنها مربوط به مناسب‌سازی معابر عمومی نیست، بلکه اشتغال و نبودن کار مناسب، مهمترین مشکل آنهاست.

پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ برابر بیست و سوم مهرماه، روزﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ و هدف از نامگذاری اﯾﻦ روز ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑل افراد روشندلان و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

امیر ولی عضدزاده روزجمعه به همین مناسبت در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نابینایان از جمله افراد جامعه هستند که با توجه به شرایطی که دارند کمتر از امکانات شهری استفاده می‌کنند، افزود: گرچه در چند سال اخیر مدیران شهرستان اعم از فرمانداری ، اعضای شوراها و شهرداران تلاش کردند تا در این بخش محدودیت‌ها را کاهش دهند اما بازهم مشکل در این زمینه کم نیست .
وی اظهار کرد : افراد عادی در شهر مشکلی برای استفاده از امکانات عمومی ندارند اما نابینایان در این زمینه با مشکل زیادی روبرو هستند زیرا، ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارند، آﻧﺎن بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز مکان های ﻋﻤﻮﻣﯽ ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.
عضدزاده یکی از نیازهای اصلی توانخواهان به ویژه نابینایان را ایمنی تردد در شهر دانست وگفت: هم‌اکنون تعداد پروژه‌های شهری که در شهرستان اردکان در دست ساخت است ، قابل توجه است امیدواریم در تمامی این پروژه‌ها کمیته مناسب‌سازی نظارت داشته باشد.
عضدزاده با بیان اینکه در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم با رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین و از سوی سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شد و با توجه به تعطیلی مهدهای کودک در پایگاه های دایمی سنجش بینایی یکهزار و۵۰۰ نفر از کودکان سه تا ۶ ساله شهرستان سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۳ نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری های چشمی شناسایی و برای پیشگیری و درمان به متخصص ارجاع شدند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان افزود : ۲۹۱ نفر کم بینا و نابینا در این شهرستان تحت پوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد ۱۴۴ نفر مستمری بگیر و ۱۴۷ نفر نیز خدمات موردی دریافت می کنند .

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند