آمریکا با حمایت از داعش قصد ایجاد ناامنی در افغانستان را دارد


آمریکا با حمایت از داعش قصد ایجاد ناامنی در افغانستان را دارد

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا قصد دارد با ایجاد نامنی در افغانستان و حمایت از داعش زمینه‌ی اقدامات نظامی و مداخله در امور افغانستان را فراهم کند و این تهدید اگر در نطفه خفه نشود، موجب ایجاد خطرات گسترده‌ی امنیتی در منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی در حفظ امنیت و اقتدار کشور نقش بسیار بزرگی دارد و کارکنان ناجا به‌خاطر تلاش شبانه‌روزی خود، در دل مردم جای دارند و من از طرف مردم بابت تمامی زحمات کارکنان ناجا از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز عصای سفید، تجلیل از نابینایان را وظیفه‌ی همه دانست و گفت: نابینایان عزیز از هوش بالایی برخوردار هستند و باید با استفاده از این عزیزان در ادارات مختلف، زمینه‌ی اشتغال آنها فراهم شود.

وی، همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ی وحدت، این هفته را یکی از کارهای ماندگار امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: ما مسلمانان در بسیاری از موارد از جمله خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله، مناسک حج و برخی احادیث اشتراکات زیادی داریم و همچنین دشمن مشترکی نیز داریم که عبارت است از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پس چرا با وجود این تعداد اشتراکات به دنیال اختلافات می‌رویم؟

امام جمعه تبریز با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان بین مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز گفت: دشمنان می‌خواهند مسلمانان این دو کشور را از هم جدا کنند اما بدانند به قدری دلهای این مردم یکی است که هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد.

وی، ضمن محکوم کردن حادثه‌ی تروریستی نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته در افغانستان، تاکید کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است تنها گروهی که می‌تواند در مقابل طالبان ایستاده و سیاست‌های آمریکا را در افغانستان پیش ببرد، داعش است و به این دلیل تمام توان خود را برای حمایت از داعش به کار بسته است.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار فجایعی است که با حضور نیروهای خارجی و یا نیروهای نیابتی موجب ایجاد ناامنی و وقوع حوادث تروریستی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان سخنان خود تاکید کرد: مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز در مراسم نماز جمعه ضمن تکریم شهدای نماز جمعه خان‌آباد افغانستان، لعن و نفرین ابدی خود را بر جنایت‌کاران و مسببان این جنایت هولناک اعلام و این حادثه دردناک را محکوم می‌کنند و از مجامع بین المللی و مسئولان فعلی افغانستان می‌خواهند امنیت مردم رنج دیده‌ی این کشور تامین کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق