کمک مالی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس تکذیب شد


کمک مالی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس تکذیب شد

تهران- ایرنا- کمک مالی چندین میلیاردی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس تکذیب شد.

به گزارش ایرنا؛ «حسین شریفی» مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال امروز (جمعه) در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در خصوص انتشار اخباری مبنی بر کمک مالی حدود ۲۷ میلیاردی به باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال توانایی چنین کمک‌هایی را ندارد و طبق قوانین هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. چند هفته قبل استقلال نیاز به تبادل مالی داشت و فدراسیون تلاش کرد این پرداخت را تسهیل کند. درباره پرسپولیس هم در حال بررسی هستیم اما کمک مالی را تایید نمی‌کنم.

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده در مسیر سفر پرسپولیس به ریاض، عنوان کرد: برای اینگونه دیدارها به هفت الی ۱۰ روز زمان نیاز است تا هماهنگی بین سازمان هواپیمایی دو کشور ایجاد شود. اگر دیرتر از این بازه درخواست‌ها مطرح شود پاسخگویی با تاخیر ایجاد می‌شود که برای پرسپولیس این اتفاق رخ داد. این مساله در اختیار فدراسیون فوتبال کشورها نبود و باید خارج از ارگان فوتبالی پیگیری می‌شد. این تذکر از سوی فدراسیون فوتبال داده شده است. این دست باشگاه است و فدراسیون در جریان نیست که باشگاه چگونه تیم را اعزام می‌کند.

شریفی در خصوص حضور نیافتن تماشاگران در دیدار ایران و کره‌جنوبی، عنوان کرد:شرایط مشخص و شفاف است. برخی در فضای مجازی چیزهایی را مطرح می‌کنند که حتی در جریان فرآیند نیستند. ۳۰ شهریور ماه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم که ایران قصد دارد بازی را با حضور تماشاگران برگزار کند یعنی ۲۱ روز قبل از بازی اما شرایط فقط محدود به فدراسیون نیست.ما ۷ اکتبر نامه دوم را زدیم که شرایط را فراهم می‌کنیم تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند اما در شرایط کووید ۱۹ خیلی موارد باید دست به دست هم بدهد تا این اتفاق رخ دهد. ستاد کرونا ۷ اکتبر مجوز داد و ما همان لحظه نامه را ارسال کردیم.

وی در خصوص سیستم VAR که به صورت آفلاین در بازی با کره استفاده شد، گفت: هر کشوری برای اینکه تجهیزات را وارد کند باید حدود ۶۰ بازی را آفلاین و آزمایشی برگزار کند تا اجازه استفاده رسمی را داشته باشد. تکنولوژی در کشور ما وجود دارد و باید به همان شکل استانداردی که فیفا تایید کرده، سیستم را وارد و آغاز به کار کنیم.

شریفی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تا لیگ آینده بتوان از این سیستم استفاده کرد، یادآور شد: از زمانی که این پروژه استارت خورد ۹ تا ۱۵ ماه زمان داریم. هر چقدر مشکلات حل شود و زمان را کمتر کنیم می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد