بهره‌برداری و یا آغاز اجرای هشت طرح موقوفاتی در خراسان رضوی


بهره‌برداری و یا آغاز اجرای هشت طرح موقوفاتی در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه وقف بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی و نیز عملیات اجرایی چهار طرح دیگر از محل عواید حاصل از موقوفات در این استان آغاز شد.

حجت الاسلام محمد احمدزاده شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این مناسبت دارالقرآن علی ابن ابیطالب (ع) و علی بن موسی الرضا(ع) در شهرستان نیشابور، هر یک در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع و در ۲ طبقه با زیربنای ۴۵۷ مترمربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در بقعه متبرکه امامزادگان محمد و عبدالله (ع) به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین پمپ بنزین نیشابور در زمینی به مساحت هزار و ۳۸۰ مترمربع با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ساخته و به مناسبت دهه وقف به بهره برداری رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین به مناسبت دهه وقف، شبستان آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) به مساحت ۴۰۶ مترمربع و سه واحد تجاری موقوفه حاج محمد جاغرقی در شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) به مساحت ۳۸۰ مترمربع در مجموع با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال بهره برداری شد.

حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای "سنگبر" مشهد به عنوان دومین موقوفه جمعی علم و فناوری در حوزه آب با ظرفیت پنج هزار لیتر در شبانه روز با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال نیز در این دهه آغاز شد.

وی گفت: همزمان با دهه وقف عملیات اجرایی استخر ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به عنوان یکی از بزرگترین استخرهای ذخیره آب کشور، طرح تخم گذاری ماهی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تخم ماهی در موقوفه عبدالله رضوی، پروژه تجاری مسکونی موقوفه "سکینه خانم" شاندیز در زمینی به مساحت ۵۹۱ مترمربع در سه طبقه در شهرستان بینالود آغاز شد که هزینه اجرای این طرحها ۱۷۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۶ هزار و ۴۰۷ موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد که بیشترین آن موقوفات با نیات مذهبی، مساجد و اجتماعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!