سلیمی: عقب ماندگی ایران در حوزه صادرات سنگ جبران شود


سلیمی: عقب ماندگی ایران در حوزه صادرات سنگ جبران شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت صادرات در دولت قبل کشورهای اطراف در حال جلو زدن از ایران هستند که این‌ عقب ماندگی باید جبران شود.

علیرضا سلیمی، امروز جمعه ۲۳ مهرماه در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات، افزود: این نمایشگاه وسعتی ۱۵ هکتاری دارد ولی در ابتدا قرار بود ۳۰ هکتار باشد. در حال حاضر فضایی برای توسعه نمایشگاه نیست و مطالبه ما این است که زمین این نمایشگاه تعیین تکلیف شود تا ۱۵ هکتار دوم نیز به این نمایشگاه تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: تقریبا دو هزار میلیارد ریال دیگر نیز سرمایه گذاری نیاز دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال ۴۰۰ شرکت و معدن در این نمایشگاه شرکت داشتند و نسبت به دوره قبلی ۴۰ درصد مشارکت بیشتر بوده که نشانگر افزایش امید است و این امید را باید زنده نگه داشت.

سلیمی بیان کرد: یکی از ضرورت های امروز پایه گذاری برای صادرات در نمایشگاه است چراکه با توجه به اینکه دولت جدید رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی دارد باید در این راستا گام بلندی برداشت. این منطقه برای پایانه صادراتی نیازمند بارانداز است و باید مورد توجه باشد چراکه از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سنگ محلات در مجلس تصویب شده و در حال حاضر در مجمع تشخیص است و می تواند کمک کند. متاسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت صادرات در دولت قبل کشورهای اطراف در حال جلو زدن از ایران هستند که این‌ عقب ماندگی باید جبران شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا مرکز تحقیقات سنگ در محلات وجود داشت که تعطیل شد و باید احیا شود، در حال حاضر تاسیس دانشکده سنگ کشور و احیا و راه اندازی مرکز تحقیقات در حوزه سنگ ضرورت مهم است.

سلیمی خاطرنشان کرد: صددرصد نمایشگاه سنگ توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این مسئله نشان دهنده ظرفیت های عظیم بخش خصوصی است که امروز به دولت سیزدهم امید پیدا کرده اند، لذا باید موانع تولید و صادرات برداشته شود و باید به آنها کمک شود. در شرایط تحریم باید با امریکایی ها و دشمنان مقابله کرد و تقاضای من این است جلسه ای در پایتخت با تعدادی فعالان برای بررسی مسائل و مشکلات این حوزه برگزار و تصمیمات جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: امید است مشکلات شرکت هایی همچون هچکو و مشکلات فعالان صنعت سنگ با اراده جدی برطرف و مسیر صادرات باز شود چراکه بخش خصوصی توان و ظرفیت لازم را دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان