لزوم توجه به واحدهای تولیدی پایین‌دست صنعت پتروشیمی


لزوم توجه به واحدهای تولیدی پایین‌دست صنعت پتروشیمی

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ضمن اشاره به ارزآوری شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در شرایط تحریم، گفت: تکمیل زنجیره ارزش تولیدات پتروشیمی افزون بر رشد اقتصادی سبب کاهش واردات بعضی از کالاها می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، محسن رضایی میرقائد روز جمعه (۲۳ مهرماه) پس از بازدید از اتاق کنترل پتروشیمی مارون مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره توانمندی‌های تولیدی منطقه اظهار کرد: در این منطقه سالانه میلیون‌ها تن انواع محصول بالادست و میانی پتروشیمی تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد دیگر این تولیدات، برابر با فرآیندهای تعریف شده در داخل کشور و واحدهای تولیدی پایین‌دست مصرف می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دارد.

رضایی میرقائد با بیان اینکه منطقه به دریا و آب مورد نیاز دسترسی لازم را دارد گفت: از این شرایط باید به منظور بهره‌روی در تولید محصولات پتروشیمی استفاده کرد.

وی افزود: گاز و خوراک مورد نیاز واحدهای تولیدی در منطقه ویژه پتروشیمی به خوبی در دسترس است و این مسئله نیز به‌عنوان یک زیرساخت اساسی به شمار می‌آید.

معاون رئیس جمهوری توجه به واحدهای تولیدی پایین‌دست پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش تولیدات پتروشیمی افزون بر رشد اقتصادی به کاهش واردات برخی کالاها منجر می‌شود.

رضایی میرقائد بیان کرد: برابر با بررسی‌ها، توسعه فعالیت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر با موانعی همراه است که در این باره مذاکرات لازم انجام شده است و دولت آمادگی دارد موانع موجود را برطرف کند.

وی گفت: باید توجه داشت که همواره موضوع به‌کارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های پتروشیمی یک ضرورت است.

رضایی یادآورشد: برای افزایش سهم نیروهای بومی در انجام استخدام شرکت‌ها، در صورت نیاز باید در بخش آموزش‌های مرتبط سرمایه‌گذاری کرد.

رضایی همچنین یکی از رسالت‌های اصلی صنایع بزرگ به‌ویژه شرکت‌های پتروشیمی را توجه به مسئولیت‌های اجتماعی دانست و گفت: توجه جدی به این مؤلفه، زمینه رشد و توسعه متوازن در منطقه را رقم می‌زند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته