لزوم استفاده از وقف برای فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی


لزوم استفاده از وقف برای فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی

آیت الله حسینی قزوینی گفت: از وقف برای فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی استفاده شود و مدیران اوقاف نباید نگاهشان صرفاً به یک منطقه یا یک کشور باشد باید نگاه جهانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی، امروز در همایش تکریم از یاوران و خادمان بقاع متبرکه که در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد، گفت:امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است در گذشته اگر می‌خواستند فرهنگی را منتشر کنند از کتاب، سخنرانی و مقاله استفاده می کردند امروز با وجود فضای مجازی دنیا نه تنها تبدیل به یک دهکده بلکه تبدیل به یک خانه شده است.

وی افزود: وقتی یک خبر در فضای مجازی قرار می گیرد ظرف چند ساعت میلیون‌ها نفر آن را مشاهده می‌کنند بنابراین عزیزان در اوقاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر منکر نباید نگاهشان صرفاً به یک منطقه یا یک کشور باشد باید نگاه جهانی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی قزوینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است، امروز ما باید کاری بکنیم که چنین اتفاقاتی رخ ندهد. استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: همه می‌دانیم که دشمنان از فضای مجازی حداکثر استفاده را بر علیه ما انجام می‌دهند اما ما در خواب هستیم روزی بیدار می شویم که دشمن اطراف ما را گرفته باشد.کسی که از دشمن غفلت کند روزی بیدار می‌شود که راه گریز و مقابله ندارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان به ویژه وهابیت در هجمه به مذهب شیعه و نظام اسلامی به تولید شبهات و تشویش اذهان جوانان می‌پردازند، گفت: در خاورمیانه ۳۰۰ شبکه ماهواره ای توسط وهابیت بر علیه شیعه برنامه تولید و منتشر می کند. متاسفانه ۷۰ درصد فضای مجازی در اختیار وهابیت است.

آیت الله حسینی قزوینی ابراز کرد: رهبری می فرمایند ما باید خود را مجهز کنیم. جوانان ما باید در این زمینه به بخش نرم افزاری و سخت افزاری آشنایی داشته باشند. وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دشمنان از هر دری وارد می شوند از همه امکانات استفاده می کنند پس ما هم باید از همه امکانات خود برای ضربه زدن به دشمن استفاده کنیم که یکی از آنها مسأله وقف است. وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که واقفان و ستاد امر به معروف می توانند انجام دهند این است که بحث مناظره و کرسی های آزاد اندیشی بین جوانان را راه اندازی کندکه جوانان نسبت به وقف آشنایی بیشتری پیدا کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟