آخرین قیمت دلار پیش از امروز 24 مهر / پیش‌بینی قیمت دلار


آخرین قیمت دلار پیش از امروز 24 مهر / پیش‌بینی قیمت دلار

روز پنج‌شنبه دلار 130 تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 27 هزار و 70 تومان رسید. معامله‌گران در آن مقطع زمانی به دلیل سفر یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا به ایران، ترجیح دادند که در خرید ارز احتیاط کنند. نوشته آخرین قیمت دلار پیش از امروز 24 مهر / پیش‌بینی قیمت دلار اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار آمریکا از ابتدای هفته گذشته مسیر نزولی را دنبال کرد و حتی رقم‌هایی زیر ۲۶ هزار تومان را به ثبت رساند، روند قیمتی دلار در روز چهارشنبه صعودی شد. قیمت دلار در روز پنج‌شنبه دوباره قدری پایین آمد و در نهایت در حوالی ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. متوسط هفتگی قیمت دلار در بازار آزاد، متشکل و سامانه سنا نیز در هفته اخیر افت کرد. متوسط هفتگی قیمت دلار آزاد که در هفته گذشته برای اولین بار در سال جاری وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده بود، به کانال ۲۷ هزار برگشت و روی ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل و سنا نیز از کانال ۲۷ هزار به کانال ۲۶ هزار وارد شدند. قیمتی هفتگی دلار سنا روی ۲۶ هزار و ۷۶۵ تومان قرار گرفت و متوسط قیمت دلار متشکل روی ۲۶ هزار و ۵۶۳ تومان ایستاد.

قیمت یورو کاهش یافت

همراه با افت قیمت دلار، قیمت هفتگی یورو نیز پایین آمد. قیمت یورو در بازار آزاد به کانال ۳۱ هزار تومان وارد شد و روی ۳۱ هزار و ۶۷۹ تومان قرار گرفت. قیمت یورو سنا به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شد و روی ۳۰ هزار و ۸۱۱ تومان ایستاد. قیمت یورو متشکل نیز تغییر کانال داد و روی رقم ۳۰ هزار و ۵۵۳ تومان قرار گرفت.

عرضه دلار افزایش یافت

حجم عرضه دلار در هفته اخیر به طور قابل توجهی رشد کرد. عرضه دلار در هفته گذشته روی ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار قرار داشت و در این هفته روی ۴۳ میلیون و ۶۸۷ هزار ایستاد. البته هفته گذشته چند روز تعطیل داشت و یکی از دلایل عرضه پایین در هفته گذشته همین بود. اما گذشته از این، حجم عرضه در هفته اخیر بالا بود. هفته اخیر چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار محسوب می‌شود.(اقتصادنیوز)

افزایش عرضه به بازار دلار محدود نشد. عرضه یورو نیز در هفته اخیر رشد کرد. عرضه یورو در هفته گذشته روی ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار قرار داشت. عرضه یورو ۱۳۰ درصد افزایش یافت و در هفته اخیر روی ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار قرار گرفت.

سفر مهم مقام ارشد اتحادیه اروپا به تهران موجب عقب‌نشینی خریداران ارز شده است. در صورتی که اخبار مثبتی از دیدارهای مورا با مقامات کشور منتشر یا فرضا زمان ازسرگیری گفت‌وگوهای برجامی اعلام شود، امکان افت بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت.

کف محکم ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار طی روزهای گذشته در مرز ۲۷ هزار تومان حمایتی جدی داشته است؛ محدوده‌ای که طی یک ماه گذشته حداقل ۵ بار به عنوان کف حمایتی محکمی، سد حرکت نزولی دلار شده است.

به عقیده معامله‌گران تکنیکال در صورت عبور از این مرز، اولین ایستگاه نرخ ارز در حدود ۲۶۸۵۰ تومان خواهد بود؛ با این حال، حمایت جدی تا نزدیکی کف کانال ۲۶ هزار تومان پیش‌‌بینی نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید