رضایی: عملی نشدن تعهدات شرکت های بزرگ از دلایل عقب ماندگی خوزستان است


رضایی: عملی نشدن تعهدات شرکت های بزرگ از دلایل عقب ماندگی خوزستان است

اهواز – ایرنا – معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: یکی از دلایل محرومیت و عقب ماندگی خوزستان به عنوان ثروتمندترین استان کشورعملی نشدن تعهدات شرکت‌های بزرگی است که از امکانات، آب، هوا و نیروی انسانی استان استفاده می‌کنند اما هیچ تعهدی به استان ندارند .

به گزارش ایرنا محسن رضایی شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ویژه مناطق زلزله زده اندیکا در سرسرای اداری مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: شرکت ملی نفت به عنوان یک شرکت پیشگام هزینه های مسئولیت اجتماعی را پذیرفته و شرکت‌های پتروشیمی، فولاد و آب و برق نیز باید این مسئولیت‌ها را قبول کنند.

وی از استاندار خوزستان درخواست کرد شجاعانه و با تمام قوا بایستد و وظایف و تعهدات قانونی این شرکت‌ها را به عمل برساند.

رضایی بیان کرد: دفتر مسئولیت‌های اجتماعی محیط زیست و ارزش افزوده تهیه و تبدیل به صندوق شود و سالانه حداقل ۵۰ هزار میلیارد ریال باید ورودی این صندوق باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری ادامه داد: به هنگان وقوع حوادث در سفر به خوزستان مشاهده می‌شود که این استان ازابتدایی ترین شرایط و امکانات از جمله معیشت، جاده، تولید و اشتغال بی بهره است که بخشی از آن به مدیران مربوط می‌شود.

وی اظهار داشت: هر فردی که در استان به عنوان مدیر انتخاب می‌شود باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کند و حق استان را بگیرد.

رضایی با اشاره به ناقص ماندن فعالیت ها و پروژه ها در خوزستان گفت: به عنوان مثال ۲۵ هزار هکتار زمین های این استان یکپارچه سازی، بهبود سازی و زهکشی شده و کاشت انجام می‌شود اما صنایع تبدیلی و بسته بندی وجود ندارد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود: حدود ۲ تا سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در خوزستان هزینه شده اما طرح‌ها نیمه تمام مانده و به بهره برداری نمی رسد یعنی زنجیره سرمایه‌گذاری‌ها کامل نمی‌شود.

لزوم به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام

وی اظهار داشت: در شرایطی که بودجه های عمرانی در کشور نزدیک به صفر بود در خوزستان رقم بالایی اختصاص یافته بود اما طرح ها نیمه تمام مانده بود.

رضایی از استاندار درخواست کرد پروژه های نیمه تمام که زنجیره ارزشی آنها کامل نشده را به اتمام برساند و از سرمایه کذاری حداکثربهره بهرداری صورت گیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در خصوص مساله آب گفت: شرکت‌های فولاد، پتروشیمی و بسیاری از شرکت‌های بزرگ می توانند با کمک دستگاه آب شیرین کن، از آب خلیج فارس استفاده کنند تا آب کارون برای کشاورزی و شرب مردم آزاد شود.

خوزستان به سبد بهینه کشاورزی نیاز دارد

وی به سبد کشاورزی اشاره کرد و بیان کرد: به سبد بهینه کشاورزی در استان نیاز داریم که میزان تولید هر محصول مشخص باشد به عبارت دیگر کشاورزی خوزستان یک نظام نیاز دارد که در آن حدود و قلمرو محصولات برای کشت مشخص شود.

رضایی توضیح داد: هنوزآثار زلزله مسجدسلیمان وجود دارد که بنیاد مسکن باید تلاش و پیگیری های خود را به سرانجام برساند و هزینه های نهایی خسارات زلزله اندیکا نیز باید هر چه سریعتر محاسبه شود و تمام سازمان های ذیربط از جمله بنیاد مسکن باید وارد عمل شوند.

محسن رضایی در سفر به خوزستان از پتروشبمی ماهشهر و مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد و در جریان خسارت و مشکلات مردم منطقه قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی