فقدان زیرساخت، چالش اصلی ورزش نابینایان خراسان رضوی است


فقدان زیرساخت، چالش اصلی ورزش نابینایان خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- دبیر هیات ورزش نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی گفت: نبود زیرساختهای ورزشی اختصاصی ویژه نابینایان که ناشی از کمبود اعتبارات است چالش عمده ورزش این طیف از روزشکاران استان است.

وحید نیکفرجام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات ورزش نابینایان خراسان رضوی فقط در هشت شهرستان فعال است و در صورتی که اعتبارات کافی به هیات داده شود به طور قطع با کمکهای استان، ورزش نابینایان در شهرستانها نیز رونق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نیازهای خاص نابینایان موجب می شود که به تجهیزات و اماکن ورزشی خاصی نیاز داشته باشند و هرچند تا حد توان فدراسیون به هیات استان کمک هایی می کند اما امیدواریم در دوره مدیریتی جدید در ورزش و جوانان استان، به تامین زیرساختهای ورزش نابینایان توجه ویژه شود.

دبیر هیات ورزش نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی گفت: خوابگاه ویژه ورزشکاران نابینا توسط هیات در حال ساخت است که برای تکمیل آن نیازمند حامی یا همان اسپانسر هستیم و در صورت تکمیل این خوابگاه، زمینه برای برگزاری مسابقات و میزبانی رقابتهای ملی نابینایان در مشهد فراهم خواهد شد.

نیکفرجام افزود: در حال حاضر ۶۰۰ ورزشکار زن و مرد نابینا در خراسان رضوی به صورت ساماندهی شده در هشت رشته ورزشی گلبال، شنا، جودو، دو و میدانی، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوچرخه سواری و پاورلیفتینگ فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان، خراسان رضوی پارسال در جایگاه سوم کشور در ورزش نابینایان قرار گرفت.

۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید و ۲۴ مهرماه نیز به عنوان روز جهانی پارالمپیک نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان