حجم سرمایه‌گذاری طرحهای گردشگری خراسان رضوی 500 هزار میلیارد ریال است


حجم سرمایه‌گذاری طرحهای گردشگری خراسان رضوی 500 هزار میلیارد ریال است

مشهد- ایرنا- معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 500 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری در طرحهای گردشگری در حال ساخت این استان است که این رقم، با احتساب قیمت زمین 245 طرح گردشگری در حال اجرا محاسبه شده است.

احمد دیناری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این طرحها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی و دهکده‌های سلامت مراکز تفریحی و سرگرمی است.

وی ادامه داد: پارسال هم معادل ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری این استان انجام شد و با توجه موثر به حوزه گردشگری و حمایت از این بخش شاهد رشد توجه سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه گرشگری در این استان هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به این که در سال ۹۸ آلبوم فرصتهای سرمایه گذاری خراسان رضوی در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شد گفت: تعداد ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این قالب احصا شد که با حضور مسوولان عالی رتبه، استانداران شرق کشور و اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

دیناری افزود: تمامی این فرصتها برای فرمانداری‌ها و شهرستانهای استان ارسال و تا کنون برای تعدادی از جمله منطقه نمونه گردشگری سد فریمان و منطقه گردشگری قره سو در کلات سرمایه‌گذار پیدا شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرحها از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌ است و بهره‌برداری از آنها برای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری