نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری


نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم . استفاده از وسایل حمل و نقل برای جابجایی همه افراد بین نقاط شهری و یا بین شهری یک امر رایج و عمومی است. بسیاری از قشرهای مختلف از دانش آموزان از دانشجویان گرفته تا […]

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم . استفاده از وسایل حمل و نقل برای جابجایی همه افراد بین نقاط شهری و یا بین شهری یک امر رایج و عمومی است. بسیاری از قشرهای مختلف از دانش آموزان از دانشجویان گرفته تا کارمندان و … برای جابجایی دسته جمعی خود و یا حتی جهت برگزاری اردو یا مسافرت کاری و تفریحی به وسایل حمل و نقل عمومی احتیاج دارند. اما استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس های شهری و بین شهری همیشه بدون دغدغه و مشکل نبوده است. گاهی شاهد اتفاقاتی هستیم که اگر برای پیگیری آن قدمی برنداریم ممکن است در آینده با ادامه ی این سهل انگاری ها جان خود و یا دیگران به خطر بیافتد.

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری

راه و روش شکایت از اتوبوس ها

اگر شما حین استفاده از یک وسیله نقلیه بویژه اتوبوس با مشکلی مواجه شوید یا از کیفیت خدمات ناراضی باشید، می توانید از طریق روش های مختلفی شکایت خود را مطرح کنید. البته این موضوع قابل توجه است که شکایت شما از چه مدل اتوبوس هایی است، زیرا شکایت از اتوبوس ها با توجه به نوع اتوبوس، نوع خلافی ثبت شده و عقبه تخلفات آن اتوبوس متفاوت است. مسیر و نحوه شکایت اتوبوس شهری با اتوبوس بین شهر کاملا متفاوت است.

استفاده ازین وسایل نقلیه ملزم به رعایت قوانینی خاص علاوه بر قوانین عادی راهنمایی و رانندگی است. با توجه به اینکه مسیر تردد یک اتوبوس بین شهری با یک اتوبوس درون شهری بسیار متفاوت است، بنابراین این قوانین اختصاصی برای اتوبوس ها هم با توجه به بین شهری بودن یا درون شهری بودن آنها متمایز خواهد بود. اما بطور کلی دو راه برای شکایت از اتوبوس ها وجود دارد یا باید به سراغ سامانه ۱۴۱ بروید و یا اینکه از سامانه اتوبوسرانی هر شهر برای ثبت شکایت خود اقدام کنید.

نحوه شکایت از اتوبوس های بین شهری

بیشتر شکایاتی که از اتوبوس ها توسط مردم مطرح می شود مربوط به ناوگان حمل و نقل اتوبوس های بین شهری است. منظور از اتوبوس های بین شهری همان دسته از اتوبوس هایی است که برای سفر از شهری به شهر دیگر از آنها استفاده می کنیم. اگر در حین سفر شما یا قبل از آغاز سفر مشکلی مرتبط با اتوبوس یا خدمات و کارکنان آن برای شما پیش آمد، کافیست شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مطرح و پیگیری کنید.

سامانه ثبت شکایت از اتوبوس ها به آدرس www.141.ir در خدمت تمام شهروندان بوده و آمادگی پذیزش هر نوع شکایت، انتقاد و پیشنهادی را از جانب آنان دارد. فرقی نمی کند موضوع شکایت چه باشد، هر چیزی که باشد باید همراه با مدارک و مستندات موضوع شکایت را بطور دقیق در سایت سامانه ی ۱۴۱ بارگذاری کرده تا برای رفع این مشکل رسیدگی های لازم انجام شود. علاوه بر سایت سامانه ی ۱۴۱ برای سهولت انجام کار می توانید از اپلیکیشن ۱۴۱ جهت ثبت شکایات خود از اتوبوس های بین شهری استفاده کنید.

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری

بیشترین موضوع شکایات از اتوبوس های بین شهری

موضاعات مختلفی برای ثبت شکایت از اتوبوس های بین شهری مطرح می شود اما در ذیل تعدادی از آنها که فراوانی بیشتری دارند را مطرح می کنیم:

– سرعت غیر مجاز راننده

– عدم سلامت فنی خودرو

– عدم رعایت اصول بهداشتی

– وضعیت نامناسب صندلی ها و …

– رفتار نامناسب کارکنان

– رفتار نامتعارف رانندگان در حین رانندگی

– عدم سرویس دهی در مجتمع‌ های خدماتی و رفاهی

– سرویس دهی نامناسب در سفر

– سوار کردن مسافر در بین راه

– نرخ بلیت خرید اینترنتی بلیت

– عدم تعهد نسبت به بار سفر

– توقف نکردن برای نماز

– عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد

– پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده

– عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر

مسافران در صورت برخورد با هر یک از موارد مطرح شده در بالا می‌ توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را مطرح کنند، توجه داشته باشید که جهت رسیدگی به شکایت نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافربری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستید.

اطلاعات تکمیلی راجب سامانه ۱۴۱

سامانه ثبت شکایات اتوبوس رانی ۱۴۱ از پاییز ۱۳۸۷ و با هدف بهینه سازی بهره برداری از راه های کشور و کم کردن تاخیر در جریان ترافیک جاده ای راه اندازی شده است. این سامانه تنها برای طرح شکایت از اتوبوس های بین شهری کاربرد ندارد، بلکه به عنوان مرکز مدیریت راه های کشور، مرجعی معتبر و موثق برای دریافت اطلاعات راه ها است. سامانه ۱۴۱ یک سامانه ی کامل است زیرا هم سایت دارد، هم اپلیکیشن دارد و هم از طریق شماره تلفن ۱۴۱ به تمام مسافران بین شهری خدمات ارائه می دهد.

برخی از خدمات سامانه ۱۴۱ در حوزه مسیریابی عبارتند از دوربین های نظارتی، ترافیک آنلاین استانی، نقشه گرافیکی ترافیک، کریدورهای اصلی، محاسبه زمان سفر، هواشناسی جاده، اخبار و سایر اطلاعات از جمله تلفن های اضطراری، سایت های مرتبط، دانلود اپلیکیشن، فیلم ها، داده های زمان سفر، داده های تردد شمارها و ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی است. برای دریافت هر یک از این خدمات و سرویس ها، تنها کافی است به سایت ۱۴۱ مراجعه کنید و از منوی خدمات، سرویس مورد نظر را دریافت نمایید.

نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱

اگر قصد ثبت شکایت از طریق سایت سامانه ۱۴۱ را دارید، پس از ورود به سایت، می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را به طور کامل با جزییات نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنید و مدارک خواسته شده را نیز ارائه دهید. توجه داشته باشید که برای ثبت شکایت از اتوبوس بین شهری در سامانه ۱۴۱ باید روی گزینه “سایر اطلاعات” در نوار بالایی صفحه اصلی این سایت کلیک کنید. این گزینه در واقع آخرین گزینه از سمت راست و اولین گزینه از سمت چپ در نوار بالایی سایت است. از زیر منوی موجود گزینه “ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری

سپس در صفحه ای که برای شما بارگذاری می شود، اطلاعات هویتی خود را همراه با اطلاعات شرکت مسافربری، شماره بلیط، تاریخ و ساعت، ساعت حرکت، مبدا، مقصد، موضوع شکایت و تاریخ وقوع شکایت را وارد کنید و فایل ضمیمه مربوط به مدارک و مستندات موضوع شکایت را هم بارگذاری کنید و بعد از درج کد امنیتی سایت، پیام را ارسال کنید.

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری

نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱شکایت از اتوبوس های درون شهری

علاوه بر اتوبوس های بین شهری، اگر شکایتی از اتوبوس های شهری هم داشته باشید می توانید شکایت خود را ثبت کنید. منظور از اتوبوس های درون شهری، سامانه اتوبوسرانی هر شهر است. بدیهی است که اتوبوس های درون شهری یکی از اشکال حمل و نقل عمومی در داخل شهر ها هستند که معمولا برای استفاده از آنها خصوصا در شهرهای شلوغ مردم را تشویق می کنند. این اتوبوس ها نیز ممکن است تخلفاتی را مرتکب شوند. به همین منظور مسیر شکایت از اتوبوس های درون شهری از طریق سایت اتوبوس رانی همان شهر طی می شود. مثلا اگر از هر یک از اتوبوس های درون شهری تهران شکایت دارید و به دنبال یافتن مسیری برای ارائه شکایت از آنها می گردید، باید به سایت اتوبوس رانی تهران به آدرس www.bus.tehran.ir مراجعه کنید. در هر شهری سامانه یا سایتی برای اتوبوس رانی هر شهر وجود دارد.

نحوه ثبت و پیگیری شکایات مردم از اتوبوس های بین شهری

سامانه ثبت شکایت از اتوبوس ها

جالب است بدانید که تقریبا آدرس سایت های اتوبوسرانی همه شهر ها با همین دامنه و به همین شکل است و فقط نام شهر است که تغییر می کند. در هر یک از سایت های اتوبوس رانی درون شهری که وارد می شوید، باید روی گزینه “ارتباط با ما” کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات مربوط به تماس و ارتباطات مردمی و ثبت شکایات و انتقادات را بیابید. برای مثال در سایت اتوبوسرانی تهران شماره تلفن ۱۸۸۸ مختص به اداره بازرسی و برای دریافت انتقادات و شکایات است. بنابراین برای ثبت شکایت از اتوبوس های درون شهری تهران کافیست با شماره تلفن ۱۸۸۸ تماس بگیرید.

در آخر برای شکایت از اتوبوس ها حتما به بین شهری یا درون شهری بودن اتوبوس باید توجه کرد. هرکدام از ما به عنوان یک مسافر اتوبوس وظیفه داریم که هرگونه خطا و تخلف از سوی راننده اتوبوس یا کمکی های او را به سازمان های مربوطه گزارش دهید تا سریعا به موضوع رسیدگی شود و از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟