21 هکتار زمین در قزوین برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شد


21 هکتار زمین در قزوین برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شد

قزوین-ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:در نیمه نخست امسال 21 هکتار زمین در استان برای اجرای طرح‌های صنعتی بخش کشاورزی به فعالان بخش خصوصی واگذار شده است.

پرویز عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی برای اجرای طرح های اقتصادی در حوزه های مختلف کشاوررزی از جمله صنعت دام و طیور واگذار شده است.

وی یادآور شد: در این مدت همچنین نیم هکتار زمین برای اجرای طرح های اقتصادی غیرکشاورزی (صنعتی) به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری همچنین ۲۲ هکتار زمین از اراضی ملی برای اجرای طرح طوبی (توسعه باغ ها) به متقاضیان واگذار شده بود.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری مجاز اراضی کشاورزی برای اجرای طرح های اقتصادی به شکل محدود و با رعایت چارچوب های قانونی انجام می شود، اظهار داشت: اراضی کشاورزی که برای اجرای طرح های اقتصادی به متقاضیان واگذار می شود در کمیسیون های مربوط با لحاظ کردن مقررات قانونی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند.

این مسوول گفت: تلاش می شود اراضی کشاورزی درجه چندم برای اختصاص این طرح ها واگذار شود چرا که اراضی درجه یک باید در خدمت تولید و امنیت غذایی جامعه قرار داشته باشند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این رقم حدود ۷۶ هزار هکتار باغ میوه و مابقی زمین های زراعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج