بانوان فارس در بازاریابی و صادرات صنایع دستی پیشگام شوند


بانوان فارس در بازاریابی و صادرات صنایع دستی پیشگام شوند

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با ابراز خرسندی از وجود زنان فعال وتوانمند در فارس در بخش‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی، گفت: باید تلاش کرد که بانوان خود در بخش بازاریابی وصادرات پیشگام شوند.

انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از دانشکده فنی وحرفه‌ای و دیدار با جمعی از بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فارس، گفت: علم سبب قوت و توانمندی است و باید در تمام بخش‌ها از آن به عنوان راه و مسیر بهره برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز، او با تاکید بر اینکه علم نور است، افزود: اگر این مهم به عمل منتهی نشده و با تقوا و تزکیه نفس همراه نشود از پیشرفت جلوگیری میپکند، بنابراین علم‌ و عمل همراه با اخلاص باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان در پاسخ به دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و بانوان هیئت علمی تصریح کرد: در مکاتبه‌ای که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده درخواست کردیم که پایه‌های اساتید از زمان زایمان و پس آن در مدت دو سال پرداخت شود.

خزعلی به موضوع ‌تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی هم اشاره کرد و گفت: این مهم نیز در استان‌های مختلف مطرح شده و تلاش می‌کنیم پیگیری شود.

او همچنین با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی بحث اساسی دختران دانشجو است، گفت: انگیزه همسری ومادری مواردی نیست که در کوتاه مدت جواب دهد بلکه باید از دوران دانشگاه به این موضوعات توجه داشت تا بتوان در آینده مسائل و مشکلات را کاهش داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اعلام ‌آمادگی برخی از بانوان فعال فرهنگی استان فارس برای همکاری با دولت، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از عزت نفس، ‌غنای فکری وروحی بانوان دارد که با تمام توان به دنبال رفع مشکلات موجود در جامعه هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور و حمایت‌های معاون رئیس جمهور از بانوان، با اشاره به توانمندی‌های موجود در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز، گفت: این دانشکده که به صورت علمی به آموزش دختران نسل امروز می‌پردازد، نقش موثری در تربیت دانش آموختگانی مهارت محور دارد.

سیده معصومه دستغیب افزود: رشته‌های مختلف این دانشکده در آینده شغلی و زندگی دختران دانشجو به عنوان مادران آینده نقش بسزایی دارد و حمایت از آن به عنوان یک دانشگاه مهارتی ضروری است.

او همچنین به توانمندی‌های بانوان فارس در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: این توانمندی‌ها نیاز به توجه دارد که امیدواریم دولت حمایت لازم را انجام دهد.

آرتمیس هوشیار، مشاور اموربانوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز نیز به فعالیت‌های دانشکده فنی دختران شیراز پرداخت و گفت: یکی از مشکلات این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های دولتی، کمبود ‌سرانه دانشجویی است.

او گفت: درخواست ما افزایش اعتبارات این دانشگاه برای پرداخت به موقع حق الزحمه اساتید حق التدریس و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استخدام اساتید حق التدریس است.

هوشیار با اشاره به کمبود نیرو و اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه یک دانشگاه کاربردی، مهارتی ونسل چهارم است که علم‌ وعمل در آن باهم همراه است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی ایثارگر این دانشکده با مرتبه مربی شد.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه دولت به تکمیل ساختمان نیمه تمام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز شد و گفت: با بهره برداری از این دانشکده که ساختمان آن بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بسیاری از مشکلات این دانشکده با سه هزار دانشجو از جمله خوابگاه دانشجویی و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه کلاس درس برطرف می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!