بررسی مشکلات دامداری‌های مرودشت در وزارت کشاورزی


بررسی مشکلات دامداری‌های مرودشت در وزارت کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: مسائل و مشکلات بیش از پانصد دامداری نیمه صنعتی در این شهرستان برای بررسی و رفع موانع تولید به کارگروه ویژه وزارت خانه جهاد کشاورزی ارجاع می‌شود.

کاووس همتی شنبه ۲۴ مهرماه در حاشیه بازدید از یک واحد دامداری در مرودشت به خبرنگاران گفت: در حاشیه سفر هیات دولت به استان فارس و حضور رئیس جمهور در روستای کناره از توابع مرودشت و در پی آن حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، مشکلات گاوداری‌های این شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه مقررشده به منظور رفع مشکلات در گاودارای‌ها کارگروه ویژه در سطح وزارت خانه تشکیل شود، افزود: معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیر کل دفتر امور دام وزارت خانه، معاونت بهبود تولیدات دامی فارس از جمله اعضای این کارگروه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با تاکید بر اینکه عمده مشکلات در روستاهای کناره، فیروزی، شمس آباد و فتح آباد تحت عنوان کانون دامپروری شهرستان مطرح است، عنوان کرد: این گاوداری‌ها دارای حریم "درجه دو" با مجموعه تاریخی تخت جمشید هستند که به دلایل مختلف و مشکلات ناشی از عدم کسب مجوز از خدمات دولتی به ویژه دریافت تسهیلات محروم هستند.

همتی، عدم رعایت فاصله قانونی با واحد دامداری مجاور، عدم رعایت حریم با روستا، مشکلات تامین آب و برق و گاز در برخی واحد ها، عدم بیمه و تامین خوراک دام، عدم مالکیت زمین و غیره را از دیگر مشکلات این واحد ثهای دامی عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه مرودشت با بیش از دو هزار واحد دامی، دارای مقام اول تولید شیر و از قطب‌های تولید گوشت در استان فارس است، اظهار امیدواری کرد که مشکلات این دامداری‌ها برطرف و گامی مثبت در راستای رفع موانع تولید برداشته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق