سالانه یک هزار و 500 وقف جدید در کشور ثبت می‌شود


سالانه یک هزار و 500 وقف جدید در کشور ثبت می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سالانه به طور میانگین یک هزار و 500 وقف جدید که بیشتر آنها مربوط به موضوعات روز است، در کشور ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار داشت:
رشد وقف های به روز در کشور بسیار ملموس است و مردم خوشبختانه با دید باز به دنبال وقف می روند.
وی با اشاره به فرارسیدن دهه وقف، افزود: سازمان اوقاف با ارایه طرح ها و نمایشگاه های مختلفی به دنبال حمایت از شرکت ها و محصولات دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال است که امیدواریم منجر به اشتغال، ارزآوری و رونق تولید شود.
این مسوول گفت: افق جدید اوقاف، حمایت از قشر جوان و رونق موقوفه است که امیدواریم با توجه به حمایت از شرکت های دانش بنیان به این موضوع دست پیدا کنیم.
عادل اضافه کرد: ۲ سال است که شرایط بهداشتی سختی در جامعه اعمال می شود و این موضوع، وظایف اوقاف را بسیار سخت تر کرده و فعالیت های جدیدی را در طی این مدت در سطح سازمان شاهد بوده ایم.
وی اظهار داشت: امامزاده ها به عنوان یکی از قطب های فرهنگی با محدودیت های رو به رو شدند و در واقع تغییر کاربری دادند و تبدیل به پایگاه های سلامت و مرکز واکسیناسیون شدند.
این مسوول گفت:در این مراکز، ۱۳۰ هزار تخت پیش بینی شده تا در صورت بحران در اختیار کادر درمان قرار بگیرد و بدین وسیله مشکلات حوزه بیمارستانی در اوج کرونا کاهش یابد.
وی ادامه داد: در اوج کرونا خدمات بهداشتی و معیشتی اوقاف در استان قزوین و سراسر کشور انجام شده و بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.
عادل با اشاره به چالش های حوزه وقف، افزود: در این زمینه سند ملی وقف طراحی شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می شود که با تصویب آن بسیاری از خلاهای موجود در زمینه وقف از بین می رود.
وی اضافه کرد: براساس این سند تمامی دستگاه های دخیل در زمینه وقف دارای وظیفه می شوند و در صورت لزوم،لایحه قانونی هم به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امامزادگان در سه سطح تقسیم بندی می شوند،افزود: ۱۹۴ امامزاده سطح یک در سراسر کشور ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی را دارند که در این زمینه هم اقدامات زیادی در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا