احیای ظرفیت موقوفات در دستور کار اوقاف قزوین قرار دارد


احیای ظرفیت موقوفات در دستور کار اوقاف قزوین قرار دارد

قزوین – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: احیای ظرفیت موقوفات در دستور کار اوقاف قزوین قرار دارد و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح باغ پنج هکتاری کشت بافت انگور در شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: این پروژه براساس احیای ظرفیت موقوفات به بهره برداری رسیده و ثمره آن برای دانش آموزان بی بضاعت و مجالس سیدالشهدا (ع) هزینه می شود.

وی افزود: در این باغ، ۲ نوع انگور در پنج هکتار و چهار قطعه با فناوری های نوین کشت می شود که با این کار به نوعی از دستاوردهای بومی ایرانی و استانی حمایت شده است.

این مسوول گفت: افتتاح چنین پروژه هایی امید و نگاه مردم را به وقف تغییر می دهد که بسیار اهمیت دارد و منجر به اعتماد هر چه بیشتر مردم به موضوع وقف می شود.

وقف از مصادیق عمل صالح است

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در این مراسم اظهار داشت:سنت وقف از مصادیق عمل صالح و احسان است و باید وقف را به زیبایی تبیین کرد.

حجت الاسلام اسدالله رضوانی اضافه کرد: یکی از عوامل ماندگاری موضوعات دینی، وقف است و در منابع فقهی کتاب الوقف وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: امیدواریم این فرهنگ دینی روز به روز در بین جامعه و مردم گسترش پیدا کند و شاهد موقوفات بیشتری در سطح استان قزوین باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام