امروز 40 هکتار از اراضی دولتی در زاهدان رفع تصرف شد


امروز 40 هکتار از اراضی دولتی در زاهدان رفع تصرف شد

زاهدان-ایرنا- معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 40 هکتار از اراضی دولتی زاهدان امروز از سوی یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شد.

مرتضی مقدسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعدادی از متجاوزان به اراضی دولتی اخیرا در محدوده مراتع سیاهدک زاهدان اقدام به دیوار کشی و قطعه بندی ۴۰ هکتار از زمین های دولتی در قالب افزون بر ۱۰۰ قطعه کرده بودند که با تلاش یگان حفاظت این اداره کل این اراضی که هنوز سکونتی در آنها انجام نشده بود آزادسازی و به بیت‌المال بازگردانده شد.
وی تاکید کرد: گشت حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع مبارزه با زمین خواری را با جدیت در دستور کار قرار داده و در تمام شهرستان‌های تحت پوشش هرگونه تحرک جهت تصرف غیرقانونی را رصد و با قاطعیت جلوگیری می‌کند.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تغییر کاربری و تصرف غیرقانونی اراضی دولتی به لحاظ حساسیت و اهمیت زمین‌خواری محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: این اداره کل با توجه به اهمیت اراضی دولتی به عنوان سرمایه های ارزشمند، از تمام ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود شهروندان قبل از هرگونه خرید زمین بدون سند و مدرک حتما نسبت به استعلام آن از شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و یا اداره کل منابع طبیعی استان اقدام کنند تا از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود.
مقدسی تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در زمینه زمین‌خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی این اداره کل درسراسر استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد