عقابها مرز نمی شناسند


عقابها مرز نمی شناسند

دسته: تاریخی رمان جدید علی قافقازیالی با عنوان عقابها مرز نمی شناسند ، که سال 2020 در ترکیه منتشرشده است، نمایانگر تلخی ها...

رمان جدید علی قافقازیالی با عنوان "عقابها مرز نمی شناسند" ، که سال ۲۰۲۰ در ترکیه منتشرشده است، نمایانگر تلخی های مهاجرت دلیران مبارز و نستوه قفقاز علیه آمال کمونیزم در اتحاد جماهیر شوروی است که در ترکیه سکنی گزیده اند و هر از چند گاهی بطور پنهانی و به قیمت جان از مرزها می گذرند. دلیران قفقاز در غربت، سازمانی مسلحانه با نام "عقابهای انتقام قفقاز" بنیان می گذارند که علیه استالین و نیروهای سرکوبگر شوروی قیام کنند و اما توسط خائنان و طماعان خودی لو می رود و تبعید و سرگشنگی دلیران توسط حکومت ترکیه آنان را به زندگی سخت و فلاکت باری سوق می دهد. تا که در بحبوحه جنگ جهانی دوم، ارتش ترکیه به یاد آنها می افتد و از نو به مبارزات، منزلت و وطن پرستی آنان ارج می نهد. در این اثر ماجراهایی که با تسویه های خونین استالین از مردم مسلمان آذربایجان وسایر بلاد قفقاز نیز گره خورده، سخنها می رود و انسانهایی که تا دم مرگ از زاد و بومشان رانده می شوند.
علی قافقازیالی متولد ۱۹۵۳در شهر قارص – ترکیه است . نویسنده و دکترای علوم زبان شناسی دارد و از اعضاء هیئت علمی زبان و ادبیات ترکی دانشگاههای ترکیه می باشد. عشق او به ترکان ایران چنان است که تألیف های ارزشمندی را در خصوص فرهنگ و ادبیات مردم ترک ایران و خصوصاً خلاقیت های عاشیقی آنها به چاپ رسانده است. علی قافقازیالی جدا از فعالیت های علمی به نوشتن رمان نیز مشغول است و رمان زیبا و خلاقانه "دلیران قفقاز" از زمره آثار اوست که به زبان فارسی منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا