گروه موسیقی همنوازان ایران: قرار نبود در یادروز حافظ باشیم


گروه موسیقی همنوازان ایران: قرار نبود در یادروز حافظ باشیم

شیراز-ایرنا- مطلبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ممانعت از اجرای زنده گروه موسیقی محلی «همنوازان ایران» در آیین یادروز حافظ منتشر شده است که سرپرست این گروه موسیقی آن را نادرست خواند و گفت: قرار نبود در این آیین، برنامه اجرا کنیم. 

کاوه پیمان روز شنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: مطلب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره جلوگیری از اجرای گروه موسیقی ما، به هیچ وجه صحت ندارد و اجرای ما در این مراسم از چندین روز قبل و با موافقت خودمان لغو شده بود.

وی ادامه داد: گروه موسیقی محلی «همنوازان ایران» قرار بود در مراسم بزرگداشت یادروز حافظ، اجرای زنده داشته باشد اما اجرای ما در این آیین چندین روز قبل با نظر ما و هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس لغو شد.
وی ادامه داد: اخیرا خبری مبنی بر ممانعت از اجرای گروه ما در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی منتشر و گفته‌شده که از اجرای گروه «همنوازان ایران» بدون هیچ توضیحی به اعضای گروه ممانعت به عمل آمده است.
پیمان اضافه کرد: این خبر به گونه ای عنوان شده که گویا ما در زمان برگزاری آیین بزرگداشت حافظ روی صحنه بوده‌ایم و در همان هنگام از اجرای ما ممانعت شده است.
سرپرست گروه موسیقی محلی«همنوازان ایران» بیان داشت: این خبر صحت ندارد و هیچگونه ممانعتی برای اجرای زنده ما در این مراسم وجود نداشته است. همان طور که گفتم لغو اجرای گروه موسیقی «همنوازان ایران» با اطلاع خودمان و پیش از برگزاری این آیین صورت گرفته است.
او بیان داشت: انتشار این اخبار کذب نتیجه‌ای به جز ملتهب کردن فضای عمومی جامعه به دنبال نخواهد داشت. لذا نباید بدون اطلاع از واقعیت اقدام به انتشار مطالب کذب در فضای مجازی کنیم.
بیستم مهرماه در تقویم رسمی به عنوان یادروز حافظ شاعر بلندآوازه قرن هشتم هجری نامگذاری شده است.
مراسم یاد روز حافظ امسال شامگاه چهارشنبه ۲۱مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند