270 نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی دامغان استفاده می‌کنند


270 نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی دامغان استفاده می‌کنند

سمنان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: 2 هزار و 555 خانواده زیر پوشش خدمات حوزه توانبخشی این شهرستان هستند که حدود 10 درصد آن‌ها به تعداد 270 نفر افراد نابینا و کم‌بینا هستند.

محمود زحمتکش عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۷۰ نابینا و کم بینا در بهزیستی دامغان دارای پرونده هستند و به صورت مستمر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک انجمن نابینایان با ۵۰ نفر عضو تحت نظارت بهزیستی دامغان است که در زمینه ورزشی ،هنری و فرهنگی فعالیت دارد.

زحمتکش تصریح کرد: تعداد نابینایان و کم بینایان در حال تحصیل شهرستان دامغان ۲۲ نفر است که از این تعداد ۱۷ نفر دانش آموز و پنج نفر دانشجو هستند.

وی ضمن تشریح خدمات ارائه شده به افراد دارای آسیب بینایی گفت: اجرای طرح آمبلیوپی یا تشخیص و مداخله به هنگام بینایی در بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه ، ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای اختلال بینایی، مناسب سازی و دسترس پذیری محیط زندگی و خودرو برای افراد دارای معلولیت، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان دارای معلولیت، ارائه خدمات هنری و هنردرمانی، کمک هزینه معیشت به توانخواهان کم بینا و نابینا، بخشی از اقدام‌های بهزیستی در این حوزه است.

زحمتکش اظهار داشت: هر ساله ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهر و در برخی سال ها ۲۴ مهر را به عنوان روز جهانی نابینایان یا عصای سفید می‌نامند که این روز فرصت خوبی برای بیان دستاوردها و توجه به نیازهای این قشر از جامعه است.

رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: بیماری، حوادث، کهولت سن و وراثت، از مهم ترین عوامل نابینایی و کم بینایی است که بر زندگی میلیون ها انسان در دنیا تاثیر گذاشته است.

به‌ گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از ۶۵ هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و ۳۷۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.

سه هزار و ۲۳۸ خانوار از مددجویان بهزیستی دامغانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا