دیدار معاون زنان وزیر ورزش با خانواده شهید مدافع حرم «جواد الله کرمی»


دیدار معاون زنان وزیر ورزش با خانواده شهید مدافع حرم «جواد الله کرمی»

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان با خانواده شهید مدافع حرم “جواد الله کرمی” دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی پور سرپرست معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در اولین روزی کاری در این وزارتخانه با حضور در منزل شهید مدافع حرم "جوادالله کرمی " با خانواده وی دیدار کرد.

وی نقش آفرینی بی‌بدیل شهدای مدافع حرم و خانواده‌های شهدا در حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: مجاهدت رزمندگان و مدافعان حرم و صبر و دعای خانواده شهدا سرمایه بزرگ کشور بوده و امیدوارم ما هم بتوانیم مسیر شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم.

کاظمی پور با بیان اینکه مدافعان حرم، مدافعان حریم و حرم اهل بیت بودند ما هم وظیفه داریم با حفظ حریم ورزش بانوان، فضایی را که در شان یک زن مسلمان است، بوجود آوریم.

وی با بیان اینکه سردار جواد الله کرمی از مربیان ورزش کشور بودند، اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در عرصه ورزش بانوان تربیت مربی با فرهنگ و مربی متخصص است.

معاون وزیر ورزش اهمیت ترویج مسائل فرهنگی در عرصه ورزش را مهم تلقی و تاکید کرد: آنچه مسلم است در عرصه ورزش هم باید ابعاد فرهنگی و اخلاقی نمایان شود تا زمینه رشد و تعالی ورزش در مسیر هموارتری ادامه یابد.

در این دیدار مادر، برادر و خواهر شهید جواد الله کرمی دقایقی به بیان خاطرات این سعید مدافع حرم پرداختند.

خواهر شهید مدافع حرم جواد الله کرمی در بخشی از سخنانش، از این شهید به عنوان فردی که در دوران جوانی ورزش های بسکتبال، جودو ، تیراندازی و غواصی را تجربه کرده است ، نام برد و ادامه داد: خانم کاظمی پور از مدیران پرتلاش و و متخصص در حوزه بانوان است و امیدوارم بتواند در این حوزه موفقیت های فرهنگی و ورزشی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

لیلا زکی زاده مدیرکل ورزش بانوان هم در این دیدار، سرپرست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان را همراهی کردند.

شهید مدافع حرم "جواد الله کرمی” متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران و از رزمندگان سلحشور و فرماندهان رشید مقاومت بود که برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام داوطلبانه به سوریه اعزام شد و پس از مجروحیت در سال‌های ۹۳ و ۹۴، سرانجام در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در اردیبهشت سال ۹۵ به فیض شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم "جواد الله‌ کرمی" پس از چهار سال طی عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و پس از شناسایی هویت در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ به کشور بازگشت و چهارشنبه (۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۹) همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و اقامه عزای آن حضرت باحضور همرزمان و مردم خداجوی تهران برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس