ریشه انحرافات اجتماعی ضعف در باور به معاد است


ریشه انحرافات اجتماعی ضعف در باور به معاد است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام الگوی حسنه برای تمام بشریت است، گفت: ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی به سبب ضعف در باور به معاد است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی امروز ۲۴ مهرماه، با دعوت همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: از دیدگاه اهل سنت ولادت نبی مکرم اسلام ۱۲ ربیع‌الاول و از دیدگاه شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول است.

وی با اشاره به اینکه در آیه شریفه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً» نبی مکرم اسلام اسوه حسنه برای تمام بشریت است، تصریح کرد: راه رسیدن به تقوا قرار دادن نبی مکرم اسلام به عنوان الگو است

شاهرخی با تاکید بر اینکه کسی که نبی مکرم اسلام را الگو قرار می‌دهد باید امیدش به خدا باشد و کسی که به خدا امیدوار باشد به خاطر فقر از بذل و بخشش خودداری نمی‌کند، افزود: کسی می‌تواند رسول اکرم(ص) را الگو قرار دهد که به معاد اعتقاد داشته باشد چراکه آسیب‌های امروز جامعه به سبب ضعف در اعتقاد به معاد است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر مسجد شیعیان را منفجر و شیعیان را شهید می‌کنند به سبب ضعف در باور به روز حساب است، خاطرنشان کرد: باور به معاد ما را به اخلاق و نیک فرا می‌خواند و به ما یاد می‌دهد که رسول اکرم(ص) در خوشرویی، دوری از اشرافی‌گری، عدالت فردی و اجتماعی الگو است.

وی با اشاره به اینکه ذکر صلوات باید اخلاق نبوی را در وجود ما زنده کند و در روایات بر ذکر صلوات تاکید شده است، اضافه کرد: با صلوات باید مواسات، همدلی و مهربانی در حق همدیگر افزایش پیدا کند از طرفی ذکر خداوند باید حقد و کینه را از ما دور کند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه امام حسن عسگری(ع) در سال ۲۳۲ هجری قمری متولد و در ۲۶۰ هجری به وسیله معتمد عباسی به شهادت رسیدند، بیان کرد: امام یازدهم شیعیان در مدت امامت خود در حبس و محدودیت کامل قرار داشت و ارتباطش با شیعیان از طریق وکلای خاص خود بود.

نماینده ولی‌فقیه درلرستان با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان روز تربیت بدنی و روز ورزش پارالمپیک، ادامه داد: از قهرمانان پارالمپیک جانبازان و معلولین که موفق به کسب طلا و نقره شدند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان از حضور ورزشکاران خود در مسابقات پارالمپیک و المپیک از همه این جوانان و پهلوانان تشکر کرده و باید گفت، جوانان لرستانی به واسطه ویژگی‌های فیزیکی و دینی آمادگی لازم را برای حضور در همه مسابقات کشوری و خارج کشوری را دارند، اظهار کرد: قهرمانان پارالمپیک امروز نیازمند حمایت همه مسئولان در سطح کلان و استان هستند و در جهات مختلف به ویژه مادی باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه خرم‌آباد به روز عصای سفید و روز نابینایان اشاره کرد و افزود: همه مسئولان وظیفه دارند امکانات و زیرساخت‌های مانند مناسب سازی پیاده‌روها، وسایل نقلیه، مراکز ورزشی و فرهنگی مورد نیاز نابینایان را فراهم کنند.

وی در ادامه از حضور نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف تقدیر و تشکر و تصریح کرد: امروز امنیت پایدار در سطح کشور و استان فراهم بوده و این امنیت که زیرساخت همه پیشرفت‌هاست مرهون و مدیون تلاش نیروی انتظامی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام