وجود 32 موقوفه منفعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد


وجود 32 موقوفه منفعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان 225 امامزاده و بقعه متبرکه داریم، گفت: 32 موقوفه منفعتی داریم و از جهت تعداد موقوفات منفعتی گچساران رتبه نخست را در استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش یاوران وقف امروز (۲۱ مهر ماه) به مناسبت دهه نکوداشت وقف با حضور مسئولان استان کهگییلویه و بویراحمد و شهرستانی در حوزه علمیه بی بی حکیمه (س) گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام «عباس نصیر الاسلامی» در این همایش، گفت: زیباترین جلوه ایثار و کامل ترین جلوه خیرات و آن چیزی که می ماند، همین سنت حسنه وقف است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیامبر (ص)در حدیثی فرمودند «وقتی انسان از دنیا می رود پرونده اعمالش بسته خواهد شد، مگر اینکه سه کار کرده باشد، اول فرزند صالح، علمی که از او منتفع شود و سوم هم صدقه جاریه است که باقی می ماند و چیزی که ابدی خواهد ماند».

نصیرالاسلامی ادامه داد: شیعه همیشه در طول تاریخ مظلوم بوده اما دست رحمانیت خداوند و دست عنایت امام زمان (عج) را همیشه بالای سرش دارد و ما امروز وظیفه داریم که به هم نوع خودمان کمک کنیم .

وی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی موقوفاتی از دوران صفویه داریم، یادآور شد: وقف در همه ادیان بوده و در اسلام رشد و تعالی پیدا کرد، اموال موقوفات مربوط به یک شخصیت حقوقی مستقل و مربوط به همین واقفین هستند و مربوط به دولت و یا سازمان اوقاف هم‌ نیست، اما سازمان اوقاف هم وظیفه تبلیغ، ترویج و نیز اعتمادسازی را برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان 225 امامزاده و بقعه متبرکه داریم، افزود: 32 موقوفه منفعتی داریم و از جهت تعداد موقوفات منفعتی گچساران رتبه نخست را در استان دارد و از نظر درآمد بعد از شهرستان بویراحمد دومین شهرستان گچساران است.

وی با اشاره به اینکه در کل استان فقر موقوفه داریم و کل موقوفات روضه خوانی امام حسین علیه السلام یک موقوفه و در گچساران قرار دارد، اظهار کرد: هیئت امنا نقس بسیار ارزشمندی دارند و به صورت مجانی و برای ذخیره آخرت خود به امامزادگان خدمت می کنند.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا امامزاده بی بی حکیمه (س) در گچساران رکورد افت درآمد را در کشور داشته، خاطرنشان کرد: حدود دوسال است که خدام این امامزاده حقوق نگرفته اند، بنابراین ما دیگر موضوعی بنام بستن درب امامزادگان نخواهیم داشت و باید به سمت درآمد پایدار برویم.

گفتنی است در پایان این همایش که با حضور واقفان نیک اندیش، یاوران وقف، هیئت امنا و خادمان امامزادگان شهرستان گچساران برگزار شد، از تلاش‌های یاوران وقف و واقفان نیک انیش شهرستان تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...