تجاری سازی علوم انسانی را باید گسترش دهیم/ سازمان اوقاف در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری قابل توجه ای داشته است


تجاری سازی علوم انسانی را باید گسترش دهیم/ سازمان اوقاف در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری قابل توجه ای داشته است

ستاری با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تکنولوژی بسیار عالی وارد شده است، گفت:ما در حوزه کشاورزی با توسعه تکنولوژی می توانیم زمینهای زراعی را به کارهای پرسود تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،«سورنا ستاری» در همایش یاوران وقف با اشاره به اینکه توسعه یک مفهوم نرم افزاری است،گفت: یک‌ زمانی فکر می‌کردیم «توسعه» مفهوم سخت‌افزاری دارد، بنابراین برای اینکه «توسعه» پیدا کنیم، کارخانه می‌ساختیم؛ در دوره‌ای این مبنای «توسعه» بود، اما بعد از گذشت چند سال مشاهده کردیم، پروژه‌هایی که برای آنها هزینه شده بدون فعالیت شدند تا اینکه به این نتیجه رسیدیم که مهم تفکرات و اندیشه‌هاست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد:اینکه می بینیم رییس سازمان اوقاف ساختمان این مجموعه را تبدیل به مرکز نوِآوری نموده این مفهوم فرهنگی را به دنبال دارد تا از این طریق نوآوری،اشتغال ایجاد شود و چنین اقداماتی باید گسترش یابد.


ستاری اظهار کرد: تجاری‌سازی بحث مهمی است و ما نیاز داریم تا تجاری‌سازی علوم انسانی را توسعه دهیم. این همه جوان و این همه تکنولوژی که داریم، باید در حوزه تولید محتوا انقلاب به پا کنیم؛ پلت‌فرم‌ها یا زیرساخت‌هایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده، باید زیرساخت تجاری جامعه را ارتقاء دهند و این اقدامات زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که فرزندانمان اسباب‌بازی‌های ایرانی را ترجیح دهند و یا افراد برای اینکه فیلم ببینند، حاضر باشند که بلیط تهیه کنند؛ این پیشرفت‌ها احتیاج به روش‌هایی دارد که بشود آنها را تجاری‌سازی کرد.

ستاری احیای بافتهای فرسوده به منظور فعالیتهای جوانان تاکید و افزود: جوان‌ها می‌توانند روی این موضوع کار کنند؛ در شهر تهران محلاتی با این اقدام احیاء شدند و مردم در این مراکز زندگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه کشاورزی با توسعه تکنولوژی می توانیم زمینهای زراعی را به کارهای پرسود تبدیل کنیم. نمونه‌اش سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در باغ عقیق کرج که در حال حاضر چند صد جوان در حوزه تکنولوژی آنجا کار می‌کنند؛ این همان فرهنگ است که باعث «توسعه» می‌شود.

وی همچنین بر لزوم فراهم سازی زیرساختهای تجاری در حوزه فناوری تاکید کرد وگفت:محصولات تولیدی ما باید به سمتی پیش رود که فرهنگ کشورمان رابه دنیا صادر کند و می توانیم در این زمینه از دیگر کشورها ایده بگیریم ولی باید مدل های بومی خودمان را گسترش دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت:انجام فعالیتهای دانش بنیان توسط اوقاف وظیفه ما در دولت برای حمایت از این مجموعه را سنگین تر کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403