سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی سازمان اوقاف در زمینه دانش‌بنیان‌ها/ جامعه باید بالندگی وقف در حوزه قدرت نرم را مشاهده نماید


 سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی سازمان اوقاف در زمینه دانش‌بنیان‌ها/ جامعه باید بالندگی وقف در حوزه قدرت نرم را مشاهده نماید

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی اوقاف در حوزه دانش بنیان گفت: امروز باید جامعه بالندگی وقف در حوزه قدرت نرم را مشاهده نماید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش یاوران وقف عصر امروز(۲۱ مهر) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزارشد.

حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی» در این همایش با اشاره به اینکه آنچه در نمایشگاه وقف مشاهده کردید، تلاشهای سازمان اوقاف در حوزه های مختلف دانش بنیان و علم و فناوری است،گفت: سازمان اوقاف سازمان وسیعی است و یک مجموعه دولتی، خصوصی نیست بلکه مجموعه ای برای تقویت زیر ساختها است.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه اوقاف وظیفه حفظ و صیانت از اصل وقف را بر عهده دارد،بیان کرد:تقویت بهره وری وقف ها یکی از رویکردهای اوقاف است.

وی به خدمات اجتماعی اوقاف اشاره و افزود:در دوران کرونا در بقاع متبرکه کشور یک میلیون بسته غذایی میان محرومین توزیع شد و یک میلیون بسته بهداشتی و ۳۰ میلیون ماسک هم تولید واهدا گردید.

حجت الاسلام خاموشی همچنین از تکمیل بیمارستانهای نیمه ساخته و کمک به بیمارستانهای زیادی در دوران کرونا خبر داد و گفت:در سالهای گذشته شاهد وقفهای متعدد با نیات اجتماعی و حوزه های مختلف بوده ایم.

وی با اشاره به اختصاص اوقاف برای فعالیتهای دانش بنیان و افتتاح آن با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ما تلاش داریم که با مجموعه های دانش بنیان به صورت مشارکتی همکاری داشته باشیم و صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه دانش‌بنیان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه در حوزه شرعی دو اقدام توسط این سازمان صورت گرفته است، گفت: یکی در مورد وقف پول که مطالعات گسترده صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی جواب فقهی در حوزه وقف پول دادند و موضوع حبس‌العین را به اعتبارات توسعه دادند؛ در گذشته عین مال وقف می‌شد اما اکنون اعتبار آن وقت می‌شود.همچنین وقف سهام امکان پذیر شده است و هرکسی با هرتوانی می تواند واقف باشد.از طرفی از ظرفیت وقف در حوزه های فناوری و علمی هم میسر شده است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به وقف های حوزه فناوری علمی تصریح کرد: در حوزه قدرت دفاعی بایدعالمانه عمل کنیم و درحوزه تجهیزات پزشکی ما نباید وابسته به خارج باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد:امروز دانشجویان شرکتهای دانش بنیان قله ها را فتح کرده اند و سرمایه کشور محسوب می شوند و حوزه دارو درمان موفق عمل کرده اند و مانیز تلاش می کنیم که از آنها حمایتهای لازم داشته باشیم نیازمند حمایتهای دولتی برای تجاری سازی در این بخش هستیم.

در ادامه این همایش از واقفین خیراندیش تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی