وقف از مظاهر تمدن اسلامیست که در محرومیت زدایی نقش دارد


وقف از مظاهر تمدن اسلامیست که در محرومیت زدایی نقش دارد

وزیر ارشاد گفت: وقف یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی در حفظ ونگهداشت میراث ماندگار است و نقش مهمی در حوزه اقتصادی و محرومیت زدایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نمایشگاه دستاوردهای وقف ظهر امروز(۲۱مهرماه) در ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امورخیریه با حضور مهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی،سورنا ستاری،معاون علمی فناوری رییس جمهور و رییس سازمان اوقاف و امورخیریه افتتاح شد.


در حاشیه افتتاح این نمایشگاه مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت:یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب آشتی دادن دانش بنیان ها با حوزه های سنتی است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:وقف یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی در حفظ ونگهداشت میراث ماندگار است و نقش مهمی در حوزه اقتصادی و محرومیت زدایی دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان یکی از مظاهر جمهوری اسلامی است،تصریح کرد:نمایشگاه دستاوردهای وقف می تواند نشان دهد که ما از ظرفیتهای خودمان چگونه می توانیم برای ورود به دانشهای جدید و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

در نمایشگاه دستاوردهای وقف۲۳ شرکت دانش بنیان و۱۶ غرفه از بخشهای مختلف سازمان اوقاف به منظور ارایه فعالیتهایشان حضور دارند. این نمایشگاه امروز ۲۱ مهر افتتاح شد.


گفتنی است، این نمایشگاه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوعاتی همچون حمایت از موسسات دانش‌بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، بهره‌وری موقوفات،مدیریت، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و حفظ و حراست از موقوفات در محوطه ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو از ۲۱ الی ۲۸ مهر برپا شده است.


پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا