قرارگاه سردار شهید سیاح طاهری در آبادان تشکیل شد


قرارگاه سردار شهید سیاح طاهری در آبادان تشکیل شد

به منظور حمایت و کمک به مناطق زلزله زده شمال خوزستان قرارگاه سردار شهید سیاح طاهری به ریاست فرماندار و جانشینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه در آبادان تشکیل و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) در نشست تشکیل قرارگاه سردار شهید سیاح طاهری به منظور کمک به زلزله زدگان شمال خوزستان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد اظهارکرد: در شمال خوزستان و به ویژه شهر اندیکا و روستاهای اطراف آن تعدادی از هم استانی های ساده زیست و زحمتکش گرفتار زلزله شده اند؛ عزیزانی که در خانه های سنگی زندگی می کنند و همه دارایی خود و از جمله محل سکونت خود را از دست داده اند و اکنون نیازمند کمک هستند، بر همه ما تکلیف است که به کمک بیش از ۱۱۰ روستای آسیب دیده از زلزله بشتابیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: قرارگاه استانی و مرکزی کمک به زلزله زدگان در حال تقسیم بندی روستاها هستند و احتمالا هر چند روستا را به یکی از شهرها برای ساماندهی وضعیت عمرانی آن تفویض شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور در آبادان و به اتفاق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات قرارگاه سردار شهید سیاح طاهری تشکیل شده است تا بتوانیم با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی و مستقر در منطقه کمک های خود را به صورت متمرکز به منطقه آسیب دیده از زلزله گسیل دهیم.

موسوی با بیان اینکه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبادان به عنوان جانشین قرارگاه با کمک ستاد عتبات عالیات کمک های نقدی و غیرنقدی داوطلبانه کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی را جمع آوری خواهند کرد ادامه داد: اقلامی مانند لوله، ورق های فلزی، سیمان، تانکر آب، تن، پوشاک، چراغ غذا پزی، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی از اصلی‌ ترین نیازمندی های است که مردم روستاهای اطراف به آن احتیاج دارند.

وی تاکید کرد: تصمیم ما این است که این کمک ها به صورت متمرکز و به حساب بسیج سازندگی و ستاد عتبات عالیات واریز شود.

فرماندار ویژه آبادان از تشکیل و راه اندازی چند کمیته اجرایی برای مدیریت بهتر این خبر داد و یاد آور شد: کمیته هایی نظیر سوخت، ترابری، تغذیه، عشایر، مهندسی و روابط عمومی تشکیل شده اند و دستگاه های مربوطه می بایست با قرار گرفتن در این کمیته ها می توانند کمک ها را به صورت تخصصی تر برای زلزله زدگان فراهم کنند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر