اثر عکاس اردبیلی در نمایشگاه اتریش به معرض نمایش درآمد


اثر عکاس اردبیلی در نمایشگاه اتریش به معرض نمایش درآمد

اثر رحمان مجرد عکاس اردبیلی در نمایشگاهی تحت عنوان «منطقه فرورانش» در شهر کراکوف اتریش به نمایش در می‌آید.

این رقابت توسط «اوا اسعد» باهدف الهام گرفتن از آثار خاص ادبیات برگزار می‌شود و ایده آغاز این مسابقه بین‌المللی عکاسی که متکی به ادبیات به‌عنوان منبع الهام است، در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده است.

هم‌اکنون ۳۵ اثر برای برپایی نمایشگاه در گالری Podbrzezie (دانشکده هنر) از ۲۵ مهر تا ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ ارائه شده است.

هدف برگزارکننده، ایجاد تعامل هیجان‌انگیز بین عکاسی و ادبیات است تا به عکاسان فرصت داده شود آثار عکاسی با موضوع ادبیات ارائه دهند، یا به «شاعران تصویر» تبدیل شوند و برای برگزارکننده مهم است که عکاسان از کدام منبع ادبی الهام می‌گیرند؟ چگونه ایده تصویری خود را پیاده می‌کنند؟ عکاسان چه نوع کتاب‌هایی را می‌خوانند؟

عکاسان برای این فراخوان تنها با یک عکس می‌توانستند شرکت کنند و از ۷۱ کشور جهان از جمله؛ ایران، چین، اوکراین، ایالات متحده، مصر، بلژیک، بنگلادش، برزیل، بلغارستان، آلمان، هلند، هند، ایتالیا و غیره ۸۴۰ عکس ارسال شده است که در نهایت؛ ۱۰ برنده توسط هیئت داوران گابریل روتمن، کلاوس فیشتنبرگر و اوا اسعد، انتخاب شدند که اثر رحمان مجرد عکاس و معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل با عکس «هستی و نیستی» موفق به دریافت مقام ششم این رویداد شد.

گفتنی است رحمان مجرد متولد ۱۳۶۳ در اردبیل و نزدیک دو دهه است که در حوزه عکاسی به‌ویژه عکاسی آیینی و هنری فعالیت و تدریس دارد. وی همچنین در بیش از ۲۰۰ جشنواره ملی و بین‌المللی موفق به دریافت جایزه شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون