یک قطعه زمین در روستای گماران گناوه وقف شد


یک قطعه زمین در روستای گماران گناوه وقف شد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم گفت: یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال توسط یکی از خانواده‌های سادات در روستای گمارون شهرستان گناوه وقف شد.

حسین غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعه زمین به مساحت ۵۶۰ مترمربع توسط ورثه مرحوم سیدعلی صدری به نیت غسالخانه، سردخانه و جایگاه نماز میت در روستای گمارون وقف شده است.

وی اظهارداشت: وقف میراثی ماندگار و از سنت‌های خداوند است که کمک بزرگی درتوسعه عمران، آبادانی فرهنگی و دینی هر منطقه می‌کند.

غلامی گفت: فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه باید ترویج و نهادینه شود و این امر مهم در برنامه‌های اولویت دار این اداره قرار گرفته است.

وی افزود: ترویج فرهنگ وقف‌ مشارکتی از عوامل مهم در برطرف کردن نیاز قشرهای مختلف جامعه بویژه نیازمندان و جوانان و مشکلات جامعه به‌شمار می رود که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مختلف مردم در این زمینه همکاری و مشارکت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم اضافه کرد: در یک سال اخیر واقفان خیراندیش شهرستان‌های گناوه و دیلم ۳۴ مورد وقف به نیات مختلف انجام دادند.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۶۸ بقاع متبرکه در شهرستان‌های گناوه و دیلم وجود دارد که شامل ۱۱ امامزاده و مابقی آرامگاه و قدمگاه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیلم و گناوه گفت: ۸۴ حسینیه و ۱۴۷ مسجد درگناوه و ۲۷ حسینیه و ۷۴ مسجد در دیلم نیز وجود دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق