مناطق مختلفی از قزوین در حوزه وقف با مشکل روبرو هستند


مناطق مختلفی از قزوین در حوزه وقف با مشکل روبرو هستند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مناطق و شهرهای مختلف این استان در موضوع وقف با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و امیدواریم این مساله به شکل ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: برخی از مردم استان در این عرصه به خاطر اینکه تکلیفشان مشخص نیست، خیلی اذیت می‌شوند و این که یک عمر وضعیت ملکشان بلاتکلیف مانده، شرایط سختی را برای آنها رقم زده است.

وی افزود: اگر جایی به صورت قطعی وقف است و اسناد و مدارک محکم دارد با این حرف که دلمان بخواهد ملک ما باشد، متفاوت است و باید مراقب باشیم شرعاً گرفتار نشویم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه وقف آمد تا مردم راحت‌تر زندگی کنند . فقر کاهش پیدا کند، آسایش و آرامش مردم بیشتر شود و شرایط به گونه ای نباشد که خود وقف استرس‌زا شود، افزود: باید مسائل به گونه ای برطرف شود که هم مردم وظیفه شرعی خود را انجام دهند و هم به گونه‌ای وقف در زندگی مردم جاری شود که مردم به وقف‌های جدید اقبال نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم است مطالعه و نگاه ویژه به استان قزوین در زمینه حل مشکلات وقف صورت بگیرد و به داد وقف و مردم در این استان برسیم تا هم وقف‌ها و هم آسایش و آرامش مردم آسیب نبیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !