رمان در را پشت سرش می‌بندد مرتبط با دفاع مقدس منتشر شد


رمان  در را پشت سرش می‌بندد  مرتبط با دفاع مقدس منتشر شد

شیراز- ایرنا- جلیل زارع نویسنده اهل بخش داریون شیراز، رمان در را پشت سرش می‌بندد با موضوع مرتبط با دفاع مقدس منتشر کرد.

این نویسنده یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: رمانِ "در را پشت سرش می بندد"، با ژانری عاشقانه–جنگی در شهر مرزی خرمشهر در فضای پُرالتهاب سیاسیِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز می‌شود و فضای دو دستگی‌های سیاسی و پشتبندش جنگی ویرانگر و خانمان سوز، عشقی پرشور را به ‌تصویر می‌کشد.
نویسنده، داستان را در سه بُعد به ظاهر متفاوت ولی در عین حال پیوسته مثل حلقه‌های یک زنجیر واحد، گام به گام پیش می برد که به گفته خودش حلقه‌ی اول شامل جدال و جنگ ‌و ‌گریز خونین بین قومیت‌ها در یک شهر مرزی، حلقه‌ دوم جنگ بین دو کشور همسایه، همراه با تجاوز و اشغال و حلقه‌ سوم بروز اختلاف بین دو فامیل که ناخواسته درگیر ماجراهای عشقی جنجالی و طوفانی شده‌اند و ماجراهای پرشور عشق و ایثار و در عین حال دسیسه و نیرنگ و خیانت و انتقام.
جلیل زارع نویسنده این رمان ، داستان را درپنج روزگار متوالیِ پرحادثه و پرتعلیق با فراز و نشیب‌های خاص خود به تصویر کشیده است.
رمان، پایانی باز دارد، در برزخی از معماهای بلاتکلیفی و انتظار که نویسنده معتقد است سراسر این قصه‌ پرغصه‌ وصل و هجران، از آغاز تا پایان، تعلیقی از جنس بلاتکلیفی و انتظار را با خود به‌دوش می‌کشد. جای‌جای این داستانِ پرهیجان، هم جنگ است و هم دفاع، هم شکست و هم پیروزی، هم وصل و هم هجران، هم غم و هم شادی، هم مرگ و هم زندگی.

این کتاب از انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو