استاندار: نقش نخبگان در توسعه سیستان و بلوچستان غیرقابل انکار است


استاندار: نقش نخبگان در توسعه سیستان و بلوچستان غیرقابل انکار است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش تشکل‌، نخبگان جوان و دانشگاهیان در مجموعه راهوری دولت و برنامه‌های توسعه استان غیرقابل انکار است.   

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و نخبگان جوان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حضور تشکل‌های مردمی، نخبگان، جوانان و اتصال آنان با مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی نقطه قابل اتکایی است که می‌تواند دولتمردان را در قالب یک چراغ راه کمک کند تا کمترین اشتباه را کرده و مسیر درست را بپیمایند.

وی با اشاره به اینکه نقش تشکل‌های علمی و پژوهشی بسیار برجسته بوده چون این تشکل‌ها عامل توسعه‌اند افزود: در دنیای امروز رشد اقتصادی، معادن و پول سرمایه و دارایی کشورهای گوناگون نیست بلکه سرمایه اصلی و راهبردی نیروی انسانی جوان و دانش آنان است، امروز کشورمان به این نتیجه رسیده که دارایی اصلی برای رسیدن به توسعه نقش نیروی انسانی و تکیه به دانش جوانان و نیروهای بومی است.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه شان نسبت به علم و دانش تا حدی است که گفتند یک لحظه از این موضوع غفلت نمی‌کنند در واقع آن چیزی که باعث شد با وجود تحریم‌های ظالمانه مشکلی برای کشور به وجود نیاید اتکاء به خودباوری و حوزه علم و فناوری بومی بود.
وی با اشاره به اینکه اگر کشوری بخواهد روی پای خود بایستد و در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند راهش علم و دانش و توجه به مراکز علمی و پژوهشی است بیان کرد: تمام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و تولیدی باید براساس یک فراخوان عمومی به اطلاع دانشگاه‌ها برسد.
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه میز دانشگاه و مجموعه‌های مراکز علمی و نخبگانی در مراکز دولتی برای ارتباط بین دانشگاه و دولتمردان باید ایجاد شود گفت: پارک علم و فناوری به عنوان نقطه اتکا و نمادی از حضور نخبگان در عرصه تجاری‌سازی علم و فناوری است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز توسعه و صنعت بدون انتقال فناوری و تکنولوژی فایده ندارد تصریح کرد: عمده پروژه‌های زیربنایی سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود منابع یا تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: صدور و تسریع در مجوزهای شرکت‌ها باید پیگیری شود و در این استان باید تلاش کنیم با حداقل مجوزها کسب‌وکارها را انجام داده و راه بیندازیم.
وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها، دانشجویان و نخبگان گروه‌های مرجعی هستند که سه نقش اساسی در جامعه دارند گفت: ابتدا نقش صاحب نظری آگاه که دولتی‌ها باید از آن استفاده کنند، دوم مرجع در میان گروه عامه مردم و سوم نقشی که در توسعه خود و قشر عظیمی از دانشجویان و جوانان دیگر باید بر عهده گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش