ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟


ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟

گجت نیوز خودروهای چینی در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب ارزان ترین خودروهای چینی بازار را معرفی خواهیم کرد. اخیرا قیمت ارز در کشور روند صعودی پیدا کرده است و به دنبال این موضوع اتومبیل‌های وارداتی نیز با افزایش قیمت چشم‌گیری مواجه شده‌اند. این افزایش قیمت به... نوشته ارزان ترین خودروهای چینی بازار...

خودروهای چینی در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب ارزان ترین خودروهای چینی بازار را معرفی خواهیم کرد.

اخیرا قیمت ارز در کشور روند صعودی پیدا کرده است و به دنبال این موضوع اتومبیل‌های وارداتی نیز با افزایش قیمت چشم‌گیری مواجه شده‌اند. این افزایش قیمت به حدی زیاد بوده است که هم‌اکنون ارزان قیمت‌ترین خودرو خارجی بازار ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار ساخت کشور چین هستند که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به آریو، ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس سری H اشاره کرد. در این مطلب شما را با ارزان ترین خودروی چینی بازار آشنا خواهیم کرد.

معرفی ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران

برلیانس اچ ۳۳۰، اچ ۳۲۰ و اچ ۲۳۰

ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟

در حال حاضر شرکت خودروسازی برلیانس که تأسیس آن به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد سه نماینده در بازار کشور ما دارد که برلیانس اچ ۳۲۰، اچ ۲۳۰ و اچ ۳۳۰ هستند. مسئولیت مونتاژ‌ محصولات برلیانس در داخل کشور بر عهده گروه خودروسازی سایپا است. برلیانس اچ ۲۳۰ در میان سایر محصولات موجود از این کمپانی در بازار کشور قیمت پایین‌تری دارد. برای خرید مدل ۹۹ و اتوماتیک این خودرو در حال حاضر باید رقمی برابر با ۳۳۰ میلیون تومان را کنار بگذارید.

شرکت برلیانس برای این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت ۱۱۰ اسب بخار را به تولید برساند و حداکثر گشتاور آن نیز ۱۵۴ نیوتن‌متر است. این اتومبیل در ۱۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر متر چیزی حدود ۶.۵ تا ۶.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

اکنون به سراغ برلیانس اچ ۳۲۰ می‌رویم. برای خرید مدل ۹۹ این خودرو باید حاضر به پرداخت مبلغی برابر با ۴۲۰ میلیون تومان شوید و همچنین مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در حال حاضر با قیمت ۴۴۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. برای این خودرو یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرت ۱۱۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متری تولید کند. این در صورتی است که اچ ۳۲۰ در آغاز ورود به بازار ایران به یک موتور ۱.۵ لیتری مجهز شده بود که البته استقبال خوبی هم از آن در بازار کشور شد. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. این خودرو در ۱۳.۱ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. این اتومبیل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر ۶.۳ لیتر است.

ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟

دیگر محصول کمپانی برلیانس که هم‌اکنون به بازار کشور عرضه می‌شود برلیانس اچ ۳۳۰ است. شما می‌توانید مدل ۹۹ این خودرو را با پرداخت ۴۳۵ میلیون تومان خریداری کنید و برای خرید مدل ۱۴۰۰ آن نیز باید ۴۵۵ میلیون تومان کنار بگذارید. این اتومبیل به یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۱۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر به تولید برساند. صفر تا صد برلیانس اچ ۳۳۰ در ۱۳.۵ ثانیه رقم می‌خورد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر اعلام شده است.

ام وی ام ۳۱۵ اسپورت اکسلنت

ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟

نمونه دیگری از ارزان ترین خودروهای چینی بازار ام وی ام ۳۱۵ است. این اتومبیل در حال حاضر در دو مدل ۳۱۵ پلاس و اسپورت اکسلنت به بازار کشور عرضه می‌شود. مدل ۹۹ ام وی ام ۳۱۵ اسپورت اکسلنت در بازار کشور ۳۱۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است و همچنین برای خرید مدل ۹۹ ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز باید ۳۸۰ میلیون تومان هزینه کنید. مدل هزار ۱۴۰۰ این نسخه از ام وی ام ۳۱۵ نیز هم‌اکنون ۴۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت که ارزان ترین خودروی چینی بازار به شمار می‌رود دارای یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که می‌تواند قدرت ۱۰۷ اسب بخار را تولید کند و حداکثر گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن‌متر است. این هاچ بک در ۱۱.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۶.۳ لیتر است.

ارزان ترین خودروی چینی بازار موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از پنج ستاره شده است که مهم‌ترین دلیل آن فولادی بودن بدنه ام وی ام ۳۱۵ اسپورت اکسلنت است. مدیران خودرو این اتومبیل را چندان باکیفیت تولید نکرده است و به همین دلیل مشتریان خودرو ترجیح می‌دهند به سراغ خودروهای دیگری نظیر پژو ۲۰۶ بروند.

آریو زد ۳۰۰ ساخت شرکت چینی زوتی

ارزان ترین خودروهای چینی بازار ایران چه قیمتی دارند؟

آریو زد ۳۰۰ یکی از محصولات شرکت زوتی است که هم‌اکنون به دست شرکت سایپا و تحت عنوان آریو اس ۳۰۰ به عنوان خودرو مونتاژی روانه بازار کشور می‌شود. تولید این سدان جمع و جور بر پایه پلتفرم تویوتا آلیون انجام شده است و از نظر ظاهری همانند محصولات شرکت‌های ژاپنی است، اما با این وجود نتوانسته در بازار کشور به موفقیت زیادی دست پیدا کند. برای خرید این سدان در مدل ۹۹ باید ۳۸۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

نسخه مونتاژی این اتومبیل با دو موتور روانه بازار کشور می‌شود. موتور نخست ۱.۵ لیتری است که می‌تواند قدرت ۱۰۳ اسب بخار را به تولید برساند و حداکثر گشتاور آن ۱۴۱ نیوتن‌متر است. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده پنج سرعته گذاشته شده است. این نسخه از آریو زد ۳۰۰ در ۱۱.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت این اتومبیل نیز به ازای هر صد کیلومتر ۷ لیتر است.

نمونه دیگر نیز یک پیشرانه ۱.۶ لیتری است که توانی برابر با ۱۱۲ اسب بخار را به تولید می‌رساند و حداکثر گشتاور آن ۱۵۱ نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد این اتومبیل در ۱۱.۵ ثانیه رقم می‌خورد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این اتومبیل به ازای هر صد کیلومتر ۶.۵ تا ۷.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند.

با مطالعه این مطلب متوجه شدیم که ارزان ترین خودروی چینی بازار ام وی ام ۳۱۵ اسپورت اکسلنت است، اما علاوه بر اتومبیل‌هایی که تاکنون به شما معرفی کردیم خودروهای چینی ارزان قیمت‌تری هم وجود دارند که مشخصات و امکانات آن‌ها با توجه به قیمتی که دارند مناسب به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...